Geplaatst door DigiCert

DigiCert benoemt Amit Sinha tot CEO

Amsterdam, 26 oktober 2022 – DigiCert, de wereldwijd toonaangevende leverancier van ‘Digital Trust’, heeft Amit Sinha benoemd tot CEO en lid van de raad van bestuur van het bedrijf. Sinha is afkomstig van Zscaler, waar hij 12 jaar lang voorzitter van de raad van bestuur was. Tijdens die periode groeide Zscaler uit tot een NASDAQ-100 bedrijf en marktleider op het gebied van enterprise security. DigiCert wordt financieel gesteund door Clearlake Capital Group, Crosspoint Capital Partners en TA Associates.

‘Ik ben zeer vereerd dat ik in de gelegenheid wordt gesteld om DigiCert te leiden’, vertelt Amit Sinha. ‘Digital Trust is één van de belangrijkste bouwblokken van onze verbonden samenleving. De beveiligingsoplossingen van DigiCert vormen een belangrijk fundament voor dat vertrouwen. Het bedrijf bevindt zich dan ook in een uitstekende positie voor het verder uitbreiden van zijn marktaandeel op het gebied van Digital Tust voor de authenticatie van apparaten en gebruikers, veilige software, documenten, digitale content en gegevensintegriteit.’

‘Amit heeft zich bewezen op het gebied van technologische innovatie, operationele uitmuntendheid en waarde voor klanten’, aldus Behdad Eghbali, medeoprichter en beherend vennoot, en Prashant Mehrotra, vennoot en directeur van Clearlake. ‘We kijken uit naar de samenwerking met Amit en het managementteam van DigiCert nu het bedrijf een nieuwe fase van groei en uitbreiding ingaat.’

‘Amit een zeer ervaren leidinggevende met veel inhoudelijke kennis en zakelijk inzicht,’ zegt Greg Clark, beherend vennoot van Crosspoint Capital en voorzitter van de raad van bestuur van DigiCert. ‘Met Amit aan het roer kunnen we het gebruik van ons platform verder uitbreiden. Ook gaan we innovatieve nieuwe producten en services leveren waarmee we de uitstekende positie van DigiCert als leverancier van Digital Trust verder versterken.’

‘De jarenlange ervaring van Amit met het introduceren van technologische vernieuwingen maken hem de juiste persoon om DigiCert door de volgende strategische groeifase te leiden,’ aldus Jason Werlin, directeur bij TA Associates. ‘Amit is een fantastische aanvulling op het getalenteerde managementteam van DigiCert. We zijn dan ook enthousiast over zijn toetreding in deze belangrijke periode.’

Amit Sinha heeft ruim 20 jaar ervaring met technologie, strategie en operationele activiteiten bij vernieuwende bedrijven zoals Zscaler, Motorola, AirDefense en Engim. Hij is afgestuurd in elektrotechniek en computerwetenschap aan het Massachusetts Institute of Technology en behaalde zijn bachelor in elektrotechniek aan het Indian Institute of Technology in Delhi. Daar studeerde hij summa cum laude af en mocht hij de President of India Gold Medal in ontvangst nemen. Sinha heeft 25 artikelen voor tijdschriften en congressen gepubliceerd, bijgedragen aan 3 boeken en heeft 39 Amerikaanse octrooien op zijn naam staan.

Over DigiCert, Inc.

DigiCert is de wereldwijd toonaangevende leverancier van Digital Trust, die zowel individuen als bedrijven het vertrouwen biedt dat hun online aanwezigheid is beveiligd. DigiCert® ONE is hun platform voor digitaal vertrouwen waarmee ze beschikken over een centraal beeld van en volledige controle over de behoeften die bedrijven en individuen hebben op het gebied van websitebeveiliging, bedrijfstoegang en -communicatie, software, identiteit, inhoud en apparaten. DigiCert combineert deze bekroonde software met zijn toonaangevende positie met betrekking tot normen, support en activiteiten, en is daardoor de geprefereerde leverancier van digitaal vertrouwen voor vele organisaties over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.digicert.com of volg @digicert.

Over Clearlake

Clearlake Capital Group, L.P. is een investeringsmaatschappij die is opgericht in 2006 en diverse private-equityfirma’s en kredietbedrijven exploiteert. Het bedrijf heeft een sterk sectorgerichte aanpak en werkt samen met managementteams om langetermijnkapitaal beschikbaar te maken voor bedrijven die baat kunnen hebben bij O.P.S.®, Clearlake’s methode voor het doorvoeren van operationele verbeteringen. De doelsectoren van de firma zijn technologie, industrie en consumenten. Clearlake beheert momenteel ruim 70 miljard dollar aan assets en de senior investeerders van het bedrijf hebben al meer dan 400 investeringen begeleid. Het bedrijf heeft zijn hoofdkantoor in Santa Monica in de V.S. en andere vestigingen in Dallas, Londen en Dublin. Meer informatie is te vinden op www.ta.com.