Geplaatst door Data Tribes

Data Tribes sluit partnership met de Genesee Academy

Amsterdam 7 december 2022 – Data Tribes, de dynamische startup uit Amsterdam, kondigt vandaag een samenwerking aan met de Genesee Academy.’s Werelds belangrijkste leverancier van Data Vault en Ensemble Logical Modeling training en certificering.

Nieuwe opleider voor de Nederlandse markt.

Ron van Braam, Product Director bij Data Tribes “Al meer dan 10 jaar begeleid ik projecten om datawarehouses en dataplatformen neer te zetten die aansluiten bij de behoefte van de klant. Hierbij worden de collega’s in de praktijk gecoacht en getraind, zodat ze uiteindelijk zelf in staat zijn om de oplossingen te bedenken en te ontwikkelen. Data Modelleren op basis van semantiek staat voor mij altijd aan de basis van de oplossing, het perfecte vertrekpunt voor het toepassen van modelleringstechnieken zoals Data Vault en Dimensioneel modelleren. Deze overeenkomst met de Genesee Academy ervaar ik als een enorme waardering en stap voorwaarts om als trainer aan de slag te gaan. Hierbij kan ik mijn kennis en ervaring delen met de mensen binnen het mooie vakgebied waarin wij werken. Met deze nieuwe partnership kunnen wij met Data Tribes, onder de vlag van Genesee Academy, trainingen aanbieden die online, in-house op locatie, op maat of via het open reguliere programma gegeven kunnen worden”.

Hans Hultgren, President, Genesee Academy: “Ik ben zeer verheugd om met Ron van Braam en zijn collega’s van Data Tribes samen te werken. Ron heeft gezien zijn lange staat van dienst binnen het data domein, enorm veel ervaring die nodig is om voorbeelden uit de praktijk te combineren met de theorie”. Remco Broekmans, Vice President of International Programs vult aan: “De deskundigheid en de focus op het leveren van agile BI- en DW-oplossingen van Data Tribes staat buiten kijf. De Data Architecten van Data Tribes hebben zeer veel ervaring in het optimaal inrichten van DWH en het managen van dataplatformen. Ik ben er dan ook van overtuigd dat zij deze kennis en ervaring zullen gebruiken om de knowledge gap op het gebied van datamodellering en architectuur binnen het Nederlandse bedrijfsleven te gaan verkleinen. Een eerste stap in het nieuwe partnerschap zal zijn om vanaf het eerste kwartaal van 2023 een reeks van nieuwe cursussen te gaan starten, juist om dit doel te gaan bereiken”.

Over Data Tribes

Data Tribes is een dynamische startup van Data Shapers uit Amsterdam. Het is de dagelijkse missie van het bedrijf om data impact te laten maken in de wereld. Data Tribes richt dataplatformen in en maakt het mogelijk om Analytics optimaal toe te passen. Op deze manier zijn de klanten van Data Tribes in staat om met een scherpe blik terug te kijken met Business Intelligence (KPI’s, dashboards en rapportages) en te voorspellen met Data Science (Machine Learning). De consultants van Data Tribes kenmerken zich door hun ondernemendheid, nieuwsgierigheid en bevlogenheid. Voor meer informatie www.datatribes.nl