50 jaar The Athlete’s Foot: &.agency trapt influencer marketing campagne af

Sneakerstore The Athlete’s Foot heeft haar 50-jarig bestaan afgetrapt met een grote influencer marketing campagne. In de campagne staat zowel de Amerikaanse sneaker heritage als thema’s als inclusiviteit en female empowerment centraal. Ook biedt de campagne een podium aan Nederlands talent uit alle hoeken van de samenleving. &.agency is verantwoordelijk voor de creatie en uitvoering van de campagne; van de organisatie van het kick-off evenement tot aan pr, influencer marketing, branded content en social advertising.
The Athlete’s Foot is in 50 jaar uitgegroeid tot een wereldwijd bekend merk dat sneakers van grote merken als PUMA, Nike, adidas en Vans verkoopt. In Nederland is dit 50-jarig jubileum gevierd met een groot event met een spoken word over diversiteit en female empowerment door schrijfster, singer-songwriter en performing artist Schiavone en een optreden door het opkomende zangtalent Mikkie van Wijk. Ook waren er mooie live samenwerkingen met de sneakerbrands. Zo konden aanwezige media en influencers PUMA sneakers laten customizen tot speciale #TAF50years sneakers. Ook creëerde een graffiti artiest live een kunstwerk voor adidas & The Athlete’s Foot dat hun jarenlange samenwerking symboliseert.
&.agency is niet alleen verantwoordelijk voor de succesvolle event organisatie. Tegelijkertijd is voor en tijdens het event alle campagne content voor de influencer content en paid advertising vastgelegd. Martijn Brons, Strategy & New Business Director bij &.agency: “Door deze aanpak kunnen we een holistische en uniforme uitstraling creëren die in de gehele doorlooptijd van de campagne terugkomt. De #TAF50years brand ambassadors Sophie Milzink, Mert Okatan, Channah Hewitt, Mikkie van Wijk, Liz Breed en Charlotte Molenaar vervullen hierin een belangrijke rol. Zij zijn het gezicht van deze campagne in zowel de influencer campagne als de paid advertising campagne en dragen de boodschap van The Athlete’s Foot uit.”
Creditlijst
Klantverantwoordelijk: Sasha Koelewijn – Marketing & Webshop Manager bij The Athlete’s Foot
Bureau – &.agency
Strategie: Martijn Brons – Strategy & New Business Director
Head of Project: Jeroen de Haas – Sr. Project Manager
Head of PR: Michelle Sprenkels – Sr. PR Manager
Productie: Marloes Verhoeven, Des’ree van Wijk, Suzanne Broeders
Influencer marketing: Jeroen de Haas, Eva Pluijm
Video/fotograaf: Sascha Gorter en Sonny Arkenbout
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.