56% van de online shoppers ziet af van een aankoop door overvloed aan informatie
Amsterdam, 28 november 2024 – Het winkelseizoen van 2024 stelt retailers in Nederland voor unieke uitdagingen. Black Friday valt later dan normaal, waardoor de belangrijke periode tussen Black Friday en het nieuwe jaar korter is. Slimme retailers die zich snel kunnen aanpassen, zijn het best in staat om in dit korte tijdsbestek het juiste contact te leggen met consumenten. Informatieoverload is een feit, visuele content doorbreekt de ruis Hoewel deze trend een struikelblok is voor merken, biedt het ook een kans voor degenen die weten hoe ze consumenten effectief kunnen bereiken. Visuele content is essentieel, aangezien shoppers steeds vaker gebruikmaken van tools zoals Google Lens, die maandelijks bijna 20 miljard zoekopdrachten faciliteert, waarvan een op de vier commercieel van aard is. Inspelen op een omnichannel winkelseizoen De shop experience gaat verder dan de piekdagen van Black Friday en Cyber Monday Data-gedreven inzichten: belangrijke trends van Google en Ipsos Deze inzichten zijn waardevol voor het plannen van campagnes, het optimaliseren van marketingbudgetten en het creëren van boodschappen die resoneren met shoppers. Door deze trends te begrijpen en strategieën daarop af te stemmen, kunnen Nederlandse bedrijven de unieke uitdagingen van het feestseizoen van 2024 aangaan en zich optimaal positioneren voor succes. |
|
BERICHT VOOR DE REDACTIE Over Google |
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.