Geplaatst door 5miles

5miles haalt 750.000 euro op voor online leerplatform

De Nederlandse scale-up 5miles heeft 750.000 euro opgehaald bij angel investors. Eén van de investeerders is Chris Hall, oprichter en CEO van Bynder. 5miles wil organisaties en werknemers toekomst-klaar maken, door professionals snel en efficiënt te laten leren met dagelijkse leeruitdagingen. De investering gebruikt 5miles om het leerplatform uit te breiden zodat nog meer professionals hun data-, analytische- en presentatie-vaardigheden te laten ontwikkelen.

Onder meer ABN AMRO, Achmea en KPMG gebruiken de leeroplossing van 5miles.

Snelle groei van scale-up

Chris Hall: “Het op uitdagingen gebaseerde leerplatform is onderscheidend in de traditionele bedrijfsopleidingssector. De snelle groei van 5miles is bewijs dat de propositie aanslaat, en geeft me het vertrouwen dat ze een echt probleem oplossen. Ik verheug me op het supporten van het team in de volgende groeifases!”

De investering wordt bekendgemaakt vlak nadat de overheid een persoonlijk leerbudget van 1.000 tot 2.000 euro aankondigt.

Chris van Voorden, oprichter en CEO van 5miles: “Deze maatregel is een grote stimulans voor een leven lang leren en duurzame inzetbaarheid. Wij herkennen ook dat werknemers zich zorgen maken over de snel veranderende arbeidsmarkt en dat zij samen met de werkgever zoeken naar manieren om de juiste skills te ontwikkelen. 5miles speelt in op die behoefte door werknemers dagelijkse, praktische micro-uitdagingen van vijf minuten aan te bieden.”

Doel: een miljoen leermomenten mogelijk maken

“Met 5miles kunnen professionals elke dag in slechts vijf minuten hun skills verbeteren. Ons innovatieve leeralgoritme zorgt voor een persoonlijke leerervaring. Hierdoor laten we professionals en organisaties dagelijks op een leuke en effectieve manier leren. Deze investering brengt ons weer een stap dichterbij ons doel: om de komende twee jaar één miljoen leermomenten te realiseren”, aldus Van Voorden.

Van Voorden stelt dat 5miles inspeelt op twee belangrijke ontwikkelingen. “Elk bedrijf zoekt tegenwoordig naar mogelijkheden om te profiteren van technologische innovatie. De andere trend: wereldwijd is er nog steeds een te grote kloof tussen de door bedrijven gewenste skillset en de aanwezige vaardigheden van werknemers. Ons online leerplatform helpt bedrijven om dat probleem op te lossen en werknemers de vaardigheden te geven die nodig zijn in de 21e eeuw.”

Over 5miles

5miles is een online learning tool waarmee business professionals hun vaardigheden kunnen verbeteren in slechts 5 minuten per dag. Door middel van de unieke challenge-based leermethodiek helpt 5miles professionals om beter en sneller te werken met programma’s die ze dagelijks gebruiken, zoals Excel, PowerPoint en Salesforce. De klanten van 5miles zijn onder andere bedrijven als ABN AMRO, Achmea, Aegon, KPN en KPMG.