Industry Wire

Geplaatst door Tribal DDB Amsterdam

In zes dagen 1,2 miljoen YouTube-views voor KLM

Vorige week lanceerde KLM wereldwijd een nieuwe campagne. Op www.klm.com/bemyguest worden mensen over de hele wereld uitgenodigd om een gesprek te hebben met één van de zes Nederlandse iconen: Armin van Buuren, Ruud Gullit, Yfke Sturm, Wubbo Ockels, Jeroen Krabbé en Hella Jongerius. Binnen zes dagen verzamelde de viral film die voor de campagne werd gemaakt een extreem hoog aantal views op YouTube: de film is in die korte tijd meer dan 1.2 miljoen keer bekeken.

Hoewel het gebruik van bekende personen in een video een positieve invloed heeft op succes in YouTube, kan dit succes daar volgens DDB/Tribal DDB (die de KLM-campagne ontwikkelden) niet aan worden toegeschreven. Het succes is in hun optiek vooral een resultaat van heel gericht seeden op interessegebieden: een Ruud Gullit edit in een sport umfeld, een Armin van Buuren edit in een muziek umfeld en een Yfke Sturm edit in een fashion umfeld.

Personen die deelnemen aan de Be My Guest campagne maken kans om één van zes unieke reizen te winnen, passend bij hun persoonlijke interesse. Een reis samen met een van de Bekende Nederlanders. Via de gesprekken die deelnemers op de campagnesite met de Nederlandse iconen voeren, creëren ze een profiel, dat zichtbaar maakt wie – op basis van gedeelde interesses – de beste reisgenoot is voor elk van de zes Bekende Nederlanders.

Met de Be My Guest campagne wordt de eerder dit jaar geïntroduceerde KLM-service ‘Meet & Seat’ voor het voetlicht gebracht. Een service waarmee mensen die een KLM-vlucht hebben geboekt voor hun interessante mensen kunnen ontmoeten die ook aan boord zullen zijn. Op een beveiligd deel van KLM.com kunnen passagiers hun Facebook- of LinkedIn-profiel delen en die van medereizigers bekijken. Zo kan bijvoorbeeld een afspraak worden gemaakt om tijdens de vlucht naast elkaar te zitten. Op het moment van lancering van de Be My guest campagne, is Meet & Seat uitgebreid en beschikbaar op alle intercontinentale bestemmingen van KLM.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht