Industry Wire

Geplaatst door We love communities

7 t/m 11 maart 2022: Online Community Summit voor ondernemers

We love communities organiseert van 7 t/m 11 maart 2022 een Online Community Summit voor ondernemers. Tijdens deze vijfdaagse cursus delen meer dan 30 toonaangevende ondernemers tips & tricks over het aantrekken van nieuwe klanten.

Klanten op één specifieke manier binnenhalen waarbij de focus op de korte termijn ligt brengt risico’s met zich mee. Dat werd tijdens de coronacrisis pijnlijk duidelijk. Omzetverlies, faillissement: de afgelopen twee jaar waren door restricties en lockdowns – maar ook door onvoldoende opgebouwd netwerk – voor menig ondernemer loodzwaar.

Investeren in relaties op de langere termijn is essentieel voor het runnen en behouden van een succesvolle onderneming. Maartje Blijleven (1979) is digital community expert en bouwt sinds 2000 aan succesvolle online communities, onder andere voor Endemol, KLM, Nationale Postcode Loterij, Heineken, Peugeot en Schiphol. Ze is oprichter van We Love Communities, de Community Leaders Club en de Online Community Academy voor ondernemers. Voor de tweede keer organiseert ze begin maart het succesvolle Online Community Summit.

“Een onderneming draait om het product of dienst, maar belangrijker nog: om de achterban,” zegt Blijleven. “Ondernemers investeren doorgaans veel tijd en energie in (de ontwikkeling van) hun product, terwijl de focus zou moeten liggen op het opbouwen van een netwerk. Dat zijn immers je potentiële klanten.” Blijleven adviseert bedrijven op het gebied van het starten en onderhouden van een online community. “De enthousiaste reacties van mijn klanten inspireerde mij tot het organiseren van het Online Community Summit.”

Tijdens de Online Community Summit komen 30 toonaangevende ondernemers aan het woord over hun struggles en doorbraken. Ook delen ze tips & tricks over het aantrekken van nieuwe klanten. Elke dag om negen uur worden er zes video’s gelanceerd die gratis en op elk gewenst tijdstip – binnen 24 uur – te bekijken zijn. Daarnaast is er toegang tot een community waarin vragen gesteld kunnen worden of ervaringen met andere ondernemers uitgewisseld kunnen worden. “Zoals tijdens een congres waarin er in een aantal zalen verschillende sprekers zijn én een gezellige bar,” zegt Blijleven. “Nu is het online. Een stuk laagdrempeliger en makkelijker.”

Meer info en/of inschrijven? www.onlinecommunitysummit.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht