Geplaatst door Worldmeetings

86% bedrijven vindt meetings boeken via mobiele apparaten de toekomst

Den Haag, 15 mei 2017 – Online toepassingen worden steeds populairder in de meetingwereld. Zo ziet 86 procent mobiel meetings boeken als de toekomst. Bovendien is driekwart bereid om nieuwe technologieën te omarmen. Dat blijkt uit een rondgang van online meetingplatform Worldmeetings onder meetingsprofessionals. Toch gelooft 85 procent van de respondenten dat fysieke bijeenkomsten de komende vijf jaar nodig zullen blijven.
“We zien dat er in de meetingbranche bijna een technologische revolutie gaande is. Niet alleen willen boekers gebruik maken van de modernste tools om vergaderingen te boeken, ook willen vergaderaars tijdens bijeenkomsten gebruik kunnen maken van de nieuwste projectoren of slimme blackboards”, vertelt Inge van Rooij, adjunct directeur van Worldmeetings.
Sociale media
Waar men voorheen voornamelijk telefonisch of via de e-mail een vergaderlocatie boekte, maken mensen steeds meer gebruik van nieuwe technologische toepassingen, zoals chats, WhatsApp of andere sociale media. Maar liefst 56 procent van de respondenten maakt gebruik van dergelijke tools. Bijna 60 procent ziet het boekingsproces in de meetingbranche over vijf jaar zelfs volledig online worden.
Prijs minder belangrijk
Opmerkelijk is dat 71 procent de beschikbaarheid van goede technologie voor ondersteuning in het boekingsproces belangrijker vindt dan de prijs van een vergaderlocatie. “Boekers zijn dus best bereid iets meer te betalen voor hightech locaties. Dit komt omdat goede technologie leidt tot tijd- en geldbesparing”, aldus van Rooij.
Fysieke bijeenkomsten verleden tijd?
Hoewel de meerderheid van de respondenten gelooft dat meetings boeken over vijf jaar volledig online zal gaan, blijft de meerderheid ook geloven in het voortbestaan van fysieke bijeenkomsten. Slechts 15 procent gelooft dat binnen vijf jaar face-to-face-meetings overbodig zijn geworden. Van Rooij schaart zich achter die andere 85 procent: “Hoewel online toepassingen het boeken en zelfs het houden van vergaderingen een stuk eenvoudiger kan maken, blijft persoonlijk contact belangrijk. Niks kan op tegen het werkelijk ontmoeten van andere vergaderaars.”
Over Worldmeetings
Worldmeetings is dé expert op het gebied van meetings. Deze intermediair heeft het boekingsproces tot in detail geoptimaliseerd en draagt daarmee zorg voor grote efficiëntie én besparingen. Worldmeetings heeft 25 jaar ervaring in het regelen van de meest geschikte vergaderlocaties en hotelkamers tegen de beste condities. In die 25 jaar heeft het bedrijf meer dan 1 miljoen reserveringen gemaakt op meer dan 1.000 locaties.