Aandelenoverdracht bij Anglers: medeoprichter Joeri Bos draagt stokje over aan Jules Sohier

Al bijna acht jaar lang helpt Anglers mkb-bedrijven online groeien: met marketeers die meedraaien binnen het team én met een eigen Academy die talent opleidt in de praktijk. Vanuit Rotterdam groeide het bedrijf naar twintig medewerkers en tientallen opgeleide marketeers. Nu volgt een nieuwe fase: medeoprichter Joeri Bos draagt zijn aandelen over aan compagnon Jules Sohier. Daarmee neemt Joeri afscheid als mede-eigenaar, al blijft hij nog ruim een half jaar betrokken bij accountmanagement en de coaching van zijn opvolger Brandon Lupgens. De samenwerking tussen Joeri en Jules kent een bijzonder fundament: een familieband en vriendschap van bijna dertig jaar groeiden uit tot een succesvol zakelijk partnerschap.
“Vanaf dag één hebben we dit samen opgebouwd, met alle pieken en dalen die daarbij horen,” zegt Joeri. “Ik kijk met trots terug op wat we hebben neergezet: een bedrijf met een sterke visie, een eigen opleiding en een fantastisch team. Nu is het tijd voor de volgende generatie om de commerciële kar verder te trekken.”
Van pionieren naar professionaliseren
Anglers werd in 2018 opgericht vanuit twee verschillende achtergronden: Joeri bracht ruim dertig jaar ervaring mee in sales en detachering, Jules in online marketing en teamontwikkeling. Die combinatie bleek succesvol. Inmiddels telt het bedrijf twintig medewerkers en een eigen Academy, waar tientallen marketeers zijn opgeleid tot allround professionals die mkb-bedrijven zowel strategisch als praktisch ondersteunen. “Joeri wist hoe je mensen en organisaties verbindt, ik hoe je marketing structureel opbouwt,” zegt Jules. ‘’We zagen dat er nauwelijks partijen waren die écht onderdeel van een mkb worden. Daarom wilden we marketeers brengen die bij de klant op locatie meedraaien, kennis verankeren en het team van binnenuit sterker maken.”
Groei en vernieuwing
Anglers heeft de ambitie om de komende drie jaar door te groeien naar 40 tot 50 medewerkers. De verdere ontwikkeling van de Anglers Academy staat daarbij centraal. “Onze missie is hetzelfde gebleven,” zegt Jules. “We willen dat iedere mkb’er een eigen marketeer in huis heeft om online te groeien. In 2018, in 2025 én in de jaren die volgen. Alleen nu met meer kennis, meer mensen en meer slagkracht. Daarbij ziet Jules volop kansen: “Met Joeri’s opvolger Brandon, de Academy en de mogelijkheden die AI biedt, zie ik de toekomst rooskleuriger dan ooit.” Joeri kijkt vooral met trots terug op wat ze samen hebben neergezet: “Er wordt vaak gezegd dat je beter geen zaken kunt doen met familie, maar wij hebben bewezen dat het heel goed kan. Juist doordat we elkaar aanvulden en altijd open communiceerden. Dat maakt dat ik het stokje met een goed gevoel overdraag.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.