Geplaatst door ABN

ABN AMRO zoekt start-ups om dienstverlening op te schudden

ABN AMRO doet een oproep aan ondernemers die met vooruitstrevende financiële producten en diensten willen bijdragen aan een gezonde toekomst, inclusieve samenleving en duurzame economie. Samen met innovatie- en investeringsplatform Techstars organiseert de bank namelijk een intensief accelerator-programma voor start-ups. Door kennis, ervaring en netwerken te delen, bieden we veelbelovende bedrijven hiermee de kans om hun diensten in hoog tempo te ontwikkelen en op te schalen. Geïnteresseerde start-ups kunnen zich vanaf nu aanmelden.

ABN AMRO wil koploper zijn op het gebied van vernieuwende financiële dienstverlening. Daarbij hebben we start-ups en hun ecosysteem keihard nodig. Maar zij kunnen ónze hulp ook goed gebruiken om de top van hun vakgebied te bereiken. Door de revolutionaire diensten van deze ondernemers te combineren met de expertise en reikwijdte van ABN AMRO, maken we allemaal onze ambities waar.Edwin van BommelChief Innovation Officer ABN AMRO

Snelkookpan voor financiële innovatie

De komende drie jaar organiseert de bank met Techstars verschillende start-up accelerators: een intensief programma van dertien weken, waarin tien geselecteerde ondernemingen gebruik kunnen maken van de kennis van verschillende bankexperts en 100 Europese fintech-topmentors. Zij adviseren de start-ups over allerlei zaken: van businessmodellen tot go-to-market strategie, en van technologie tot prijsmodel en fondsenwerving. Het accelerator-programma eindigt met een Demo Day showcase, waar deelnemers in contact komen met investeerders, klanten, media en andere leden van het start-up ecosysteem.

Innovatiekracht in huis

Door de accelerator-programma’s op het hoofdkantoor te laten plaatsvinden en nauw samen te werken met start-ups wil ABN AMRO digitalisatie en innovatie binnen en buiten de organisatie versnellen. Dankzij het partnerschap met Techstars kan ABN AMRO bedrijven aantrekken die de potentie hebben om de financiële sector flink op te schudden en oprichters ondersteunen met een start-up-programma van wereldniveau.

“De afgelopen jaren hebben we al veel stappen gezet qua digitalisering en innovatie. Onze app is goed, we ontwikkelen allerlei nieuwe producten en diensten, werken samen met interessante platformen en investeren in fintechbeloftes. Tegelijkertijd zoeken we meer aansluiting bij de volgende generatie ondernemers. Daarom is de samenwerking met Techstars zo waardevol.” – Edwin van Bommel, chief innovation officer bij ABN AMRO.

Selectie en voorwaarden

De eerste accelerator start eind maart 2021 en heeft als thema ‘Future of Finance’. Tussen 21 september en begin december kunnen geïnteresseerde start-ups zich inschrijven. Vervolgens maken Techstars en ABN AMRO in februari bekend met welke tien ondernemingen in 2021 wordt gebouwd aan de toekomst van klantgerichte financiële dienstverlening.

Oproep aan start-ups: meld je aan!

Meer informatie over het programma, benieuwd naar de voorwaarden of meteen aanmelden?

Klik hier.