Geplaatst door VUB

Acceleratieprogramma voor digitale scale-up

We nodigen u van harte uit op de lancering van ICAB-X, het acceleratieprogramma voor digitale scale-ups van ICAB Incubator. We selecteren opnieuw drie start-ups die we op alle mogelijke manieren zullen helpen om te groeien en hun ambities te realiseren.

Na een succesvolle eerste editie lanceert ICAB op 1 november de oproep voor projecten voor de 2018-editie van ICAB-X. Ondersteund door de Pulse Foundation en ING Bank, voorziet dit exclusieve acceleratieprogramma in een behoefte van het Belgische start-uplandschap.

Jaarlijks duiken in elke Belgische grootstad start-upinitiatieven op. Deze helpen jonge ondernemers in de eerste levensfases van hun business. Maar voor bedrijven die deze startfase ontgroeien, is er nog steeds nood aan een stabiel platform dat hen ondersteunt in het schalen van hun jonge onderneming.

ICAB-X is gericht op het aanpakken van de typische groei-uitdagingen van digitale scale-ups. Op die manier tillen we ze op korte tijd naar nieuwe hoogten. Samen met het bedrijf bepalen we ambitieuze groeidoelstellingen en identificeren we specifieke uitdagingen. Vervolgens koppelen we hen met op maat gekozen en ervaren mentoren & coaches.

Met een netwerk van meer dan 150 digitale start-ups is ICAB het grootste technologie-ecosysteem in Brussel. Wij kennen uit ervaring de uitdagingen waarmee start-ups te maken krijgen. Via onze diensten en netwerken helpen we hen te evolueren tot mature en winstgevende ondernemingen. ICAB Incubator is tevens de thuisbasis van Betacowork, Belgiës meest succesvolle coworkingruimte.

Wij nodigen u uit om samen met ons het nieuwe coachingseizoen in te zetten tijdens het lanceringsevent op 23 oktober. Die avond geven we alle details over het ICAB-X programma, creëren we inzicht in de unieke uitdagingen waar groeiende start-ups mee kampen en delen de huidige ICAB-X deelnemers hun ervaringen.