Geplaatst door Eyk

ACE zet marketing data platform Eyk op eigen benen

Rotterdam, 7 feb 2023 – Na ruim een jaar van productontwikkeling en onderzoek onder de vleugels van ACE, gaat marketing data platform Eyk op eigen benen verder. Eyk optimaliseert data reporting voor bedrijven, door cross-channel analyses te versimpelen. Het platform is momenteel in beta fase en zal in april officieel live gaan. Klanten als Rocycle, Blauwe Monsters en Adwise maken al gebruik van het nieuwe SaaS-product.

Bij het maken van gecombineerde data analyses (uit bronnen als Facebook/Google ads, Shopify en Mailchimp) worden vaak cruciale stappen gemist, waardoor de analyse foutgevoelig is en marketeers waardevolle inzichten missen. Dit is ontzettend zonde, want cross-channel data analyses zijn van grote waarde voor effectieve marketing.

Dit is waar Eyk het verschil maakt. De startup is op een missie om digitale marketing naar een hoger niveau te tillen, door data op nieuwe manieren te verzamelen, op te slaan en toe te passen. Zo is Eyk voorloper in de ontwikkeling van een nieuwe categorie data oplossingen waarin no-code data transformatie en data ownership centraal staan.

“Vanuit mijn ervaring in data analytics, zag ik bij gebruik van data tools als Fivetran en Supermetrics een aantal limitaties. Marketeers moeten verschillende tools gebruiken om hun doel te bereiken, wat tijdrovend en foutgevoelig is. Dit heeft me ertoe gezet om een platform te ontwikkelen, dat alle stappen richting cross-channel data analyse integreert. Geen versnipperde analyses meer, geen handmatige invoer én alles op één plek in een eigen cloud omgeving naar keuze” zegt oprichter Alain Odijk.

Eyk heeft met haar groeiende team een eigen onderkomen in het Groothandelsgebouw in Rotterdam ingenomen. ACE blijft betrokken bij de ontwikkeling van Eyk als adviesorgaan en als gebruiker van het platform. Rogier Ijzermans, CEO van ACE: “Vanuit de ondernemende geest binnen ACE is Eyk ontstaan. Ben er trots op dat ze nu op eigen benen verder gaan. Eyk is een innovatieve oplossing binnen moderne marketing. De data tool maakt het de marketeer technisch eenvoudig en biedt meer sturing op performance.” Het ACE netwerk streeft continu naar technologische innovatie, zo ontstond eerder vanuit ACE agency Label A het gerenommeerde Bynder, uitgeroepen tot #1 in digital asset management oplossingen.

Over ACE
ACE is een moderne bureaugroep, bestaande uit: Born05, Blauw Gras, Glasnost, HERC, Airborne, Fitzgerald, IM Lounge, Newborn, Label A, Off The Record, AMARU en Content Icons. De groep werkt voortdurend aan een geïntegreerd aanbod voor merken, die relevant willen blijven in de snel veranderende en verjongende wereld. Er werken zo’n 320 mensen, vanuit kantoren in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht. Merken als Unilever, 538, Porsche, Samsung, YoungCapital en Zalando, behoren tot het portfolio.
Meer informatie: www.thisisace.nl

Over Eyk
Eyk is een vooruitstrevend marketing data platform voor iedere digitale marketeer. Eyk integreert en optimaliseert alle stappen voor het maken van cross-channel data analyses. Up-to-date data altijd binnen handbereik, in een eigen cloud, met toegang tot direct toepasbare datamodellen. Met Eyk is iedere marketeer een data engineer en blijft geen marketingvraagstuk onbeantwoord. Bedrijven als Rocycle, Blauwe Monsters en Adwise maken al gebruik van het platform. Kijk voor meer informatie op: www.eykdata.com of neem contact op met alain.odijk@eykdata.com