Adform boekt recordresultaten in 2024 met groei van 16%

Adform heeft deze week de beste financiële resultaten in de geschiedenis van het bedrijf gepubliceerd. In 2024 heeft het mediaplatform een totale omzet van 102 miljoen euro gerealiseerd, een stijging van bijna 14 miljoen euro (16%) ten opzichte van 2023.
Adform geeft verder aan dat het in het afgelopen jaar ter waarde van meer dan 360 miljoen euro aan (omnichannel) advertenties heeft uitgeleverd.
De resultaten weerspiegelen de toegenomen investeringen van Adform in hun internationale sales- en productstrategie, bijvoorbeeld op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI), die onder andere heeft bijgedragen aan een aanzienlijke stijging van de winst (ebitda) met ongeveer 45%. Dit vertegenwoordigt een toename van bijna 6,7 miljoen euro ten opzichte van 2023 en brengt het totaal op meer dan 21 miljoen euro.
Nederlandse markt groeit
De groei was vooral sterk in het Verenigd Koninkrijk en de Verenigde Staten, maar ook in andere regio’s zoals Oost-Europa en Azië werden goede resultaten geboekt. De wereldwijde groei heeft zich ook vertaald naar sterke prestaties in de Nederlandse markt, aldus Katja Henneveld, Country Manager Benelux en Frankrijk.
“In Nederland zien we de wereldwijde groeistrategie van Adform duidelijk terug in onze resultaten. De investeringen in AI, onze proven track record op het gebied van privacy safe cookieless bereik en de groei naar een meer compleet omnichannel aanbod op ons inkoopplatform (van display en native, tot video en CTV evenals audio en digital out of home) en niet te vergeten transparantere en lagere fees, hebben geleid tot meetbaar betere campagneresultaten voor onze klanten. Dit heeft direct geresulteerd in een flinke stijging van zowel het aantal campagnes als nieuwe gebruikers van onze DSP. Ondanks de huidige, onrustige economie verwachten we deze positieve lijn in 2025 door te zetten, vooral omdat het voor veel adverteerders en bureaus belangrijker wordt om met betrouwbare Europese Ad Tech te werken.”
De CEO van Adform, Troels Philip Jensen, bevestigt het succes: “Ik ben zeer tevreden met onze resultaten over 2024 en het sterke momentum dat we meenemen naar 2025. Een van de hoogtepunten was de komst van ongeveer 350 nieuwe klanten in onze strategische groeimarkten. Dit bevestigt dat ons platform een concurrent van wereldklasse is die het opneemt tegen de giganten in de wereldwijde advertentiemarkt.”
Investeren in innovatie en groei
De sterke prestaties en gezonde kasstroom stellen Adform in staat om verder te investeren in groei. Een belangrijk onderdeel hiervan is de uitbreiding van het developmentteam in Mumbai, waar het personeelsbestand in 2024 met 39% toenam. Daarnaast heeft Adform in het afgelopen jaar intensief gewerkt aan een uitgebreide upgrade van zijn digitale mediaplanningsplatform – de grootste lancering van de afgelopen drie jaar voor Adform. De nieuwe tool, de Campaign Planner, is een belangrijke stap in Adforms ambitie om wereldwijd de meest geavanceerde en effectieve technologische oplossingen aan adverteerders en bureaus te bieden.
Vandaag de dag is Adform een van de grootste Europese Ad Tech bedrijven, met 24 kantoren over de hele wereld en 700 medewerkers.
About Adform
Adform is the most powerful and safe media buying platform in the world. With a 20+ year history of delivering service excellence and forward-looking technology, Adform enables major brands, agencies, and publishers to create, buy, and sell digital advertising globally. Having pushed the boundaries through augmented intelligence and an industry-leading identity solution, Adform has consistently changed the game for digital advertisers.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.