Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Adobe Experience Cloud en Microsoft versterken gepersonaliseerde klantervaringen

Amsterdam, 20 november 2019 – Adobe en Microsoft werken al lange tijd samen in het helpen van merken bij het leveren van uitzonderlijke ervaringen die klanten op elk moment en op alle touchtpoints willen. Zij hebben bedrijven waaronder Miami Heat, 24-Hour Fitness en AAA Northeast, geholpen bij het creëren van opvallende momenten die overtuigend en persoonlijk zijn. Adobe en Microsoft onthullen nieuwe integraties die zich richten op de connected consument.

Deze nieuwe ontwikkelingen zijn onder meer:

  • Verbeterde buyer journey orkestratie: Door een diepgaande integratie van Microsoft Dynamics en Marketo Engage, een onderdeel van Adobe Experience Cloud, zitten sales-, marketing- en serviceteams nu op één lijn. Zij zijn uitgerust met een complete set mogelijkheden om gepersonaliseerde multi-channel marketing- en salescampagnes en workflows te organiseren. Ondersteund door realtime inzicht in het koopgedrag van klanten, kunnen salesteams de betrokkenheid binnen het aankoopproces vergroten door proactief te zijn. Dit leidt tot een naadloze inkoopervaring en groei van het bedrijf.
  • CRM-gegevens koppelen aan campagnes: Een holistische kijk op elke klant is essentieel voor het leveren van een naadloze ervaring. Door een volledige integratie tussen Adobe Campaign Standard en Microsoft Dynamics 365 kunnen merken gepersonaliseerde berichten naar profielen in hun CRM-database sturen en de geschiedenis van de marketinginteracties volgen om de meest relevante vervolgacties te bepalen.
  • Account based targeting en programmatische toewijzing: Als ’s werelds grootste professionele netwerk is LinkedIn cruciaal voor het succes van veel B2B-marketeers. Door een integratie tussen Marketo Engage en LinkedIn kunnen merken bij elke stap van het kooptraject een specifiek publiek bereiken met relevante en gerichte engagement. Marketeers kunnen data rechtstreeks van LinkedIn halen, waardoor de vaak complexe CRM-campagne-architectuur om toegang te krijgen tot de nodige analyses wordt vermeden. Merken kunnen ook de impact van LinkedIn-advertenties aantonen ten opzichte van andere kanalen met multi-touch attributie, in combinatie met op inkomsten gebaseerde inzichten, om uiteindelijk de marketingprestaties te verbeteren.
  • Adobe op Azure: De kracht van Adobe Experience Platform, het eerste open platform voor CXM in de sector, stelt merken in staat om klanten volledig te begrijpen en zakelijke meerwaarde te bieden die centraal staat in de behoeften van klanten. Gebouwd op Microsoft Azure, kunnen merken nieuwe, bruikbare inzichten genereren om hun bedrijf te transformeren, gebruikmakend van de Azure Data Lake. Adobe Experience Manager, een uitgebreide content management platform oplossing voor het bouwen van websites, mobiele apps en formulieren, maakt gebruik van Microsoft Azure voor Adobe Managed Services. Daarnaast zal Magento Commerce volgend jaar beschikbaar zijn op Microsoft Azure, waardoor Magento gebruikers de mogelijkheid krijgen om innovaties in te zetten, zonder het dagelijkse beheer van hun infrastructuur.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht