Industry Wire

Geplaatst door Adobe

Adobe toont nieuwe Virtual Reality, Character Animation en 3D innovaties op IBC 2016

Amsterdam, 8 september 2016 – Adobe heeft voorafgaand aan IBC in Amsterdam nieuwe innovaties voor Adobe Creative Cloud en Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Inspelend op de hoge omloopsnelheid van content op nieuwe en traditionele platformen, toont Adobe tijdens IBC verbeteringen op het gebied van VR, 3D motion graphics en character animation. Adobe ondersteunt deze verbeteringen met tools die helpen bij het leveren, meten en winstgevend maken van televisie- en filmcontent op meerdere schermen. Adobe toont de innovaties tijdens IBC op stand 7.G27 in RAI Amsterdam van 9 tot en met 13 september.

“Adobe helpt alle mogelijke filmmakers, van grote filmstudio’s tot YouTubers, met het ontwikkelen van hun beste werk”, zegt Bill Roberts,  senior director product management bij Adobe. “Bij het ontwikkelen van deze verhalen moeten ideeën eenvoudig kunnen bewegen tussen tools, technologie en teams.  De multi-screenoplossing van Adobe helpt mediabedrijven hun publiek op een gepersonaliseerde manier te benaderen. Adobe stelt hen in staat om enerverende ervaringen te bieden, gebruikmakend van de capaciteiten van 3D, VR en AR.”

Video-editors – van Hollywood tot YouTubers – maken kennis met Adobe Creative Cloud, met als recent voorbeeld Pete’s Dragon van Disney, en via het werk van next-generation creators zoals Smosh, RocketJump en SoKrispyMedia. Televisiestations brengen karakters tot leven met Character Animator, zoals in The Simpsons en Cartoon Donald Trump in The Late Night Show with Stephen Colbert. Daarnaast gebruikte NBC Sports onlangs de oplossingen van Adobe Creative Cloud om de digitale uitzendingen van de Olympische Spelen in Rio te ondersteunen.

“Ik werk graag met één volledige oplossingen-suite. Ik vind het een fijn idee dat alle tools onder één merk vallen en dat alle apps binnen Adobe Creative Cloud met elkaar kunnen communiceren. Voor mijn toekomstige projecten wil ik deze workflow nog verder verkennen. Het is een uitdagend gebied om in te werken”, zegt David Lowery, director van Disney’s Pete’s Dragon.

De toekomst van VR, 3D en Animation
Adobe breidt de eerder dit jaar gelanceerde VR features uit en onthult nieuwe innovaties in de volgende release van Premiere Pro CC, waaronder een auto-aware VR die eenvoudig de juiste setting voor stereoscopische en monoscopische media detecteert en toepast. Nieuwe opties in Adobe Primetime maken het voor mediabedrijven mogelijk om de volledige potentie van VR te benutten bij het bouwen van een duurzame business en het leveren van hoogwaardige kijkervaringen. Dit omvat onder meer terugspeelondersteuning voor video, dynamische advertentie-implementatie en contentbescherming vanuit Adobe’s Virtual Reality Digital Rights Management (VRDRM).

Op IBC toont Adobe een 3D weergave engine die 3D contentcreatie versnelt en efficiënter maakt. Artiesten kunnen nu dankzij Cinerender-technologie van MAXON bewerkbare 3D elementen ontwikkelen, zoals tekst en vormlagen, vanuit After Effects CC. Geïntegreerde round-trip functionaliteit tussen Adobe Photoshop CC en Adobe Illustrator CC vereenvoudigt de creatie en animatie van figuren met Character Animator.

Sterke geïntegreerde workflows en prestatieverbeteringen
Met Adobe Creative Cloud kunnen post-productie teams vrij tussen applicaties wisselen zonder de creatieve flow te onderbreken. Nieuwe features in Creative Cloud en Marketing Cloud stellen mediabedrijven en content-ontwikkelaars in staat om hun publiek via elk scherm effectiever te benaderen:

  • Een onderzoek van Pfeiffer Consulting toont een flinke verhoging in productiviteit (tot wel zes keer sneller) met Adobe Stock Video. Het onderzoek vergelijkt het gebruik van video met Adobe Stock en ander stockdiensten
  • Prestatieverbeteringen met real-time terugspeelmogelijkheden in een nieuwe After Effects omgeving voor previews van video’s laten gebruikers ruw beeldmateriaal in real-time afspelen. Dit verhelpt de noodzaak om een cache te maken voordat materiaal bekeken kan worden. GPU-geaccelereerde effecten maken snellere weergavecomposities mogelijk
  • Verfijnde Lumetri Color tools in Premiere Pro CC bieden nu HDR10 metadata ondersteuning voor het bewerken en leveren van HDR10 voor nieuwe televisies en displays. Daarnaast breidt het de ondersteuning van color space metadata uit, waardoor er meer nauwkeurigheid kan worden geboden voor het leveren van briljante afbeeldingen
  • Destination publishing om video’s weer te geven en te delen met Behance, de grootste creatieve community ter wereld, is nu beschikbaar. Dit is ook mogelijk voor YouTube, Facebook en Twitter
  • Betere onderschriften en ondertiteling in Premiere Pro CC stellen gebruikers in staat om eenvoudig onderschriften te creëren en aan te passen. Dit verlevendigt de stille auto-play video previews op Facebook en ondersteunt engagement, behandelt verschillende talen en verbetert de toegankelijkheid voor slechthorenden
  • Actiegerichte analytics in Adobe Analytics for Video maakt het voor gebruikers mogelijk om streams te meten in plaats van de video alleen te starten en te stoppen. Dit biedt een uitgebreid beeld van hoe video’s worden bekeken
  • Premium weergave met advertentieondersteuning op connected devices wordt nu ondersteund in Adobe Primetime, waardoor het voor mediabedrijven mogelijk is om kwalitatieve en buffervrije ervaringen te leveren, terwijl content en advertenties in een enkele stream worden geweven

Samenwerking voor connected teams
Adobe toont tijdens IBC de nieuwe hosted collaboration service, Team Projects, als antwoord op de uitdaging van het samenwerken met andere editors in meerdere projecten en tools. Team Projects is gebouwd op Adobe Anywhere technologie en integreert samenwerkingsfeatures zoals version control en smart conflict resolutions en maakt het mogelijk voor editors en motion graphics artists om tegelijk in Adobe Premiere Pro CC, After Effects CC en Adobe Prelude CC te werken. Daarnaast wordt de data in Team Projects veilig in de cloud gehost en kunnen media files waaraan binnen Team Projects wordt gerefereerd lokaal opgeslagen source files of gedeelde lightweight proxies zijn.

Video:

Nuttige links:

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht