Amsterdam, 8 september 2016 – Adobe heeft voorafgaand aan IBC in Amsterdam nieuwe innovaties voor Adobe Creative Cloud en Adobe Marketing Cloud aangekondigd. Inspelend op de hoge omloopsnelheid van content op nieuwe en traditionele platformen, toont Adobe tijdens IBC verbeteringen op het gebied van VR, 3D motion graphics en character animation. Adobe ondersteunt deze verbeteringen met tools die helpen bij het leveren, meten en winstgevend maken van televisie- en filmcontent op meerdere schermen. Adobe toont de innovaties tijdens IBC op stand 7.G27 in RAI Amsterdam van 9 tot en met 13 september.
“Adobe helpt alle mogelijke filmmakers, van grote filmstudio’s tot YouTubers, met het ontwikkelen van hun beste werk”, zegt Bill Roberts, senior director product management bij Adobe. “Bij het ontwikkelen van deze verhalen moeten ideeën eenvoudig kunnen bewegen tussen tools, technologie en teams. De multi-screenoplossing van Adobe helpt mediabedrijven hun publiek op een gepersonaliseerde manier te benaderen. Adobe stelt hen in staat om enerverende ervaringen te bieden, gebruikmakend van de capaciteiten van 3D, VR en AR.”
Video-editors – van Hollywood tot YouTubers – maken kennis met Adobe Creative Cloud, met als recent voorbeeld Pete’s Dragon van Disney, en via het werk van next-generation creators zoals Smosh, RocketJump en SoKrispyMedia. Televisiestations brengen karakters tot leven met Character Animator, zoals in The Simpsons en Cartoon Donald Trump in The Late Night Show with Stephen Colbert. Daarnaast gebruikte NBC Sports onlangs de oplossingen van Adobe Creative Cloud om de digitale uitzendingen van de Olympische Spelen in Rio te ondersteunen.
“Ik werk graag met één volledige oplossingen-suite. Ik vind het een fijn idee dat alle tools onder één merk vallen en dat alle apps binnen Adobe Creative Cloud met elkaar kunnen communiceren. Voor mijn toekomstige projecten wil ik deze workflow nog verder verkennen. Het is een uitdagend gebied om in te werken”, zegt David Lowery, director van Disney’s Pete’s Dragon.
De toekomst van VR, 3D en Animation
Adobe breidt de eerder dit jaar gelanceerde VR features uit en onthult nieuwe innovaties in de volgende release van Premiere Pro CC, waaronder een auto-aware VR die eenvoudig de juiste setting voor stereoscopische en monoscopische media detecteert en toepast. Nieuwe opties in Adobe Primetime maken het voor mediabedrijven mogelijk om de volledige potentie van VR te benutten bij het bouwen van een duurzame business en het leveren van hoogwaardige kijkervaringen. Dit omvat onder meer terugspeelondersteuning voor video, dynamische advertentie-implementatie en contentbescherming vanuit Adobe’s Virtual Reality Digital Rights Management (VRDRM).
Op IBC toont Adobe een 3D weergave engine die 3D contentcreatie versnelt en efficiënter maakt. Artiesten kunnen nu dankzij Cinerender-technologie van MAXON bewerkbare 3D elementen ontwikkelen, zoals tekst en vormlagen, vanuit After Effects CC. Geïntegreerde round-trip functionaliteit tussen Adobe Photoshop CC en Adobe Illustrator CC vereenvoudigt de creatie en animatie van figuren met Character Animator.
Sterke geïntegreerde workflows en prestatieverbeteringen
Met Adobe Creative Cloud kunnen post-productie teams vrij tussen applicaties wisselen zonder de creatieve flow te onderbreken. Nieuwe features in Creative Cloud en Marketing Cloud stellen mediabedrijven en content-ontwikkelaars in staat om hun publiek via elk scherm effectiever te benaderen: