Industry Wire

Geplaatst door Pride PR

Adversitement maakt social media en web inzichtelijk

Online analytics specialist Adversitement biedt met de introductie van haar Social Media Measurement technieken een oplossing voor de wirwar van losse analyseoplossingen. Door webanalyse en social media analyse met elkaar te integreren krijgen bedrijven op een overzichtelijke manier concrete inzichten in de verschillende analyseresultaten en kunnen ze de impact van sociale media op de online business nauwgezet in kaart brengen. Tot nu toe leken de mogelijkheden beperkt tot separate social media en web analytics omgevingen.

Bestaande social media platforms, zoals YouTube en Facebook, bieden ieder eigen analysemogelijkheden. Daarnaast zijn er oplossingen die de informatie uit de verschillende social media platforms samenbrengen. Daarmee krijgen organisaties een goed inzicht in de omvang van hun fan-schare en de berichtgeving via social media. De directe en indirecte effecten op hun online business worden hiermee echter niet in kaart gebracht. Hierdoor blijft de meerwaarde van de social media activiteiten onbekend en komt een social media strategie moeizaam van de grond.

“Wij merken dat social media een steeds belangrijkere rol inneemt in de huidige marketingmix bij bedrijven. Organisaties vergroten hun budgetten en willen weten of dat budget goed besteed wordt,” zegt Bob Nieme, Chief Visionary Officer en oprichter van Adversitement. “Om de bedrijfsspecifieke Social Media strategie te kunnen evalueren én optimaliseren heb je een oplossing nodig die je in staat stelt om die informatie te verzamelen die je nodig hebt en waarmee je de werkelijke impact op jouw business kunt analyseren.”

Social Media Measurement
Adversitement ontwikkelde haar Social Media Measurement technieken om organisaties één centrale cockpit te bieden waarin alle aspecten van social marketing in kaart gebracht worden; van monitoring tot sales. Daarbij wordt alle data samengebracht binnen de primaire web analytics tool, ongeacht welke gebruikt wordt.

Adversitement kan via Social Media Measurement technieken de ROI van sociale media inspanningen nauwkeurig bepalen aan de hand van view-throughs, click-throughs en conversies vanuit sociale media. Zo is bijvoorbeeld aan te tonen of bezoekers van een Facebook fanpage ook loyalere websitebezoekers zijn, kan de relatie tussen social media gebruik en interne CRM systemen aangetoond worden, of kan het kijk- en afhaakgedrag van YouTube video´s tot op de seconde nauwkeurig geanalyseerd worden.

Een whitepaper over de Social Media Measurement is beschikbaar via: http://www.adversitement.nl/nl/diensten/social-media-analyse/

Privacy
Adversitement hecht veel waarde aan privacy. Door slim de juiste technische hulpmiddelen in te zetten en te combineren wordt historische data gekoppeld aan real-time anonieme bezoekersinformatie. Klanten worden luid en duidelijk geïnformeerd over de informatie die verzameld wordt.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht