Geplaatst door Charlie Temple

Aevitae Young, easee en Charlie Temple lanceren online brilverzekering in abonnementsvorm voor jongvolwassenen

Yves Prevoo, oprichter van online oogmeetingbedrijf easee , zal de dochters van de directeur van verzekeraar Aevitae altijd dankbaar blijven. Beide dochters, brildragend, gaven met hun enthousiaste reactie het laatste zetje aan hun vader om met initiatiefnemer easee en Charlie Temple in zee te gaan. Het resultaat is Europa’s eerste volledig online brilverzekering in abonnementsvorm.

Concreet betekent dit dat verzekerden van Aevitae Young voor een vaste bijdrage per maand een online oogmeting kunnen doen, een gecertificeerd recept krijgen en jaarlijks online bij Charlie Temple een bril kunnen uitzoeken. De bril ligt in de meeste gevallen binnen 24 tot 48 uur bij de klant op de mat. De verzekering richt zich op jongvolwassenen tussen de 18 en 30 jaar. Deze doelgroep is bekend met abonnementsvormen, regelt zaken het liefst online en is gewend aan next day delivery.

Initiatiefnemer Yves Prevoo: “Ik liep al langer rond met het idee van een online brilverzekering in abonnementsvorm, maar het heeft even tijd nodig gehad om de juiste partijen bij elkaar te brengen. De doelgroep waar we ons op richten – studenten en young professionals – is er klaar voor en weet niet beter dan dat alles online geregeld kan worden. Dit is nu bijzonder, maar over twee, drie jaar is een online brilverzekering voor jongeren de standaard manier van een bril aanmeten en kopen.”

De online brilverzekering richt zich op mensen die een standaard oogafwijking hebben. Multifocale glazen vallen er bijvoorbeeld niet onder. Vergeleken met bestaande brilvergoedingen heeft de online brilverzekering in abonnementsvorm de volgende voordelen: een volledige bril op sterkte met kwaliteitsglazen voor een scherpe prijs, zonder extra kosten, snel en makkelijk online meten en bestellen. Op dit moment is de online brilverzekering in abonnementsvorm alleen verkrijgbaar in combinatie met een basisverzekering van Aevitae Young.

Geert van Kruistum, directeur Aevitae: “Ik was gelijk enthousiast over de drie samenwerkende partijen, maar ik twijfelde nog aan het feit dat het een volledig online brilverzekering is. Toen ik het concept aan mijn brildragende dochters voorlegde, reageerden ze razend enthousiast. Op dat moment realiseerde ik me dat mijn twijfel een generatiedingetje was.”

Over easee

easee maakt oogmetingen gemakkelijker, sneller en toegankelijker. Het bedrijf ontwikkelde ’s werelds eerste CE-gecertificeerde online oogmeting, die thuis slechts 15 minuten in beslag neemt: alles wat je nodig hebt is een laptop en een smartphone. De oogmeting is geschikt voor de meest voorkomende refractieafwijkingen voor mensen in de leeftijdscategorie van 18 tot 45 jaar. De missie van easee is om nauwkeurige bril- en lenzenrecepten voor iedereen toegankelijk te maken, waar en wanneer dan ook.

Over Charlie Temple

Charlie Temple ontwerpt en produceert in Rotterdam brillen en zonnebrillen met en zonder sterkte onder eigen naam en verkoopt deze uitsluitend online. Met dit concept kan Charlie Temple hoogwaardige, modieuze brillen op sterkte aanbieden voor prijzen vanaf 29€. Het bedrijf werd opgericht met de duidelijke missie om iedereen in staat te stellen zich meer dan alleen een bril te veroorloven en om van een bril een onderdeel van hun levensstijl te maken. Charlie Temple maakt niet alleen het kopen van brillen gemakkelijk, handig en betaalbaar, maar doet er ook alles aan om mensen die graag online winkelen blij te maken.

Over Aevitae Young

Aevitae Young is een zorgverzekering op maat voor jongeren. Want als jongere wil je een zorgverzekering zonder gedoe en zonder te hoeven betalen voor zorg die je toch niet gebruikt. Daarom kun je bij Aevitae Young modules kiezen met de zorg die jij belangrijk vindt tegen een super scherpe premie. En natuurlijk regel je als jongere alles supersnel online, maar Aevitae staat ook voor je klaar als je meer dan een standaard antwoord nodig hebt. In de modules van Aevitae Young vind je: fysiotherapie, spoedzorg in het buitenland, anticonceptie, vergoedingen na een ongeval, een klein tandartspakket en natuurlijk het brillenabonnement. Voor de jongere die graag goed verzekerd is én goed (eruit)ziet.