Geplaatst door AFAS

AFAS Software lijstaanvoerder in Computable100 en MT1000

Leusden, 14 december 2018 – AFAS Software is op de eerste plaats geëindigd in de vandaag gepubliceerde Computable100 in de categorie ‘softwarebedrijven’. Ook is AFAS tweede geworden op de lijst van beste Nederlandse werkgevers in de ICT. Bovendien belandde het bedrijf gisteren op de eerste plek van de MT1000-ranglijst in de categorie ‘financiële software’.

Niet alleen wordt AFAS met de benoemingen door Computable en Management Team erkend als excellent softwarebedrijf, ook op het gebied van werkgeverschap en HR scoort het bedrijf erg goed. “We merken dat veel nieuwe medewerkers een bewuste keuze maken om bij een bedrijf te werken dat werkt voor mooie klanten, waarbij zaken gewoon goed geregeld zijn”, zegt Breure. “We zijn er trots op dat ook externen erkennen dat wij een bedrijf zijn dat zijn werknemers op nummer één heeft staan en de focus heeft op werkgeluk.”

Leukere bedrijven

Beide ranglijsten zijn samengesteld door zakelijke beslissers die ervaring hebben met de desbetreffende bedrijven. Interessant detail van de MT1000 is dat bijna alle bedrijven in de lijst van beste accountancykantoren klant zijn bij AFAS. “Ik zou niet durven zeggen dat onze software ervoor heeft gezorgd dat deze bedrijven het zo goed doen, maar we zijn wel ontzettend trots op al onze klanten. Het is ook onze missie om van onze klanten betere en leukere bedrijven te maken”, zegt Britt Breure, HR-manager bij AFAS Software.

Forse groei

Vorig jaar eindigde het softwarebedrijf ook op de eerste plek van beide ranglijsten. AFAS staat bekend als een van de succesvolste bedrijven van Nederland, zeker als het gaat om financieel rendement. De omzet van het familiebedrijf groeit al jaren rond de 15 procent per jaar en ook dit jaar is het bedrijf weer fors gegroeid. In 2018 werden onder meer organisaties als YoungCapital, CSU en UMCG klant.

Goed ondernemerschap

De snelle groei van AFAS, de manier waarop het bedrijf wordt geleid en de bijzondere cultuur blijven niet onopgemerkt. Het aanvoeren van de Computable- en MT-ranglijsten staat dan ook niet op zich. AFAS is het afgelopen jaar al verschillende keren bekroond. Zo ontving AFAS eind mei de Koning Willem I-prijs in de categorie ‘grootbedrijf’ uit handen van Mona Keijzer, staatssecretaris van Economische Zaken. Goed ondernemerschap toont AFAS Software ook doordat de onderneming haar winst terugstort in de AFAS Foundation, een stichting voor goede doelen. Breure: “Het zit in ons DNA om terug te geven aan de maatschappij.”

Over AFAS Software

AFAS Software inspireert beter ondernemen. Het Nederlandse familiebedrijf ontwikkelt al ruim 20 jaar innovatieve softwareproducten en neemt daarbij zijn maatschappelijke verantwoordelijkheid. Door de flexibiliteit van de software, die volledig af te stemmen is op branche-specifieke situaties, automatiseert AFAS bedrijven en organisaties in alle branches. Hiermee krijgen klanten een compleet inzicht in alle bedrijfsprocessen en hebben zij het vermogen om mee te bewegen met de markt.