Geplaatst door Akamai

Akamai voltooit overname van Prolexic

Akamai Technologies heeft de overname voltooid van Prolexic Technologies, Inc., een private onderneming die cloudgebaseerde beveiligingsoplossingen levert voor het beschermen van datacenters en IP-bedrijfsapplicaties tegen Distributed Denial of Service (DDoS) -aanvallen. Op 2 december 2013 heeft Akamai een definitieve overeenkomst tussen de partijen bekendgemaakt. Volgens deze overeenkomst zou Akamai alle uitstaande aandelen van Prolexic overnemen.

De combinatie van de technologieën en teams van beide partijen levert een portfolio op van beveiligingsoplossingen die ontworpen zijn om de web- en IP-infrastructuur van een onderneming te beschermen tegen internetaanvallen die gericht zijn op de applicatielaag, de netwerklaag en het datacenter.

“Overal ter wereld nemen cyberaanvallen toe en veel daarvan veroorzaken aanzienlijke economische schade of reputatieschade voor ondernemingen, overheden en eindgebruikers,” zegt Tom Leighton, CEO van Akamai. “Nu de overname van Prolexic is afgerond, kunnen we onze gezamenlijke services aanbieden aan online bedrijven in alle sectoren. Wij focussen ons op het optimaliseren en beveiligen van de ‘volledige IP-beleving’ – op het web of waar dan ook – en om een ongeëvenaarde beschermingslaag te bieden tegen de meest geavanceerde aanvallen, zonder dat deze ten koste gaat van de prestaties van de site of de applicatie.”

Tijdens een telefonische briefing voor analisten op 5 februari 2014 naar aanleiding van de resultaten, heeft Akamai zijn vooruitzicht gegeven voor het eerste kwartaal 2014, waaronder een omzet tussen $426 en $442 miljoen en een non-GAAP winst per aandeel (EPS) tussen $0,51 en $0,55, exclusief enig effect van de Prolexic-overname. Het bedrijf heeft aan een update van deze richtlijnen gewerkt om de effecten op te nemen die het verwacht van de Prolexic-overname, zoals aangegeven in de call.

Het bedrijf verwacht dat de overname van Prolexic in het eerste kwartaal zal resulteren in een aanvullende omzet van $7 tot $8 miljoen. Akamai verwacht verder dat de overname de non-GAAP winst per aandeel zal verwateren met ongeveer $0,01 per aandeel gedurende het kwartaal. Als resultaat verwacht het bedrijf nu voor het eerste kwartaal van 2014 de volgende resultaten:

• Een omzet tussen $433 tot $450 miljoen;
• Een non-GAAP winst per aandeel tussen $0,50 en $0,54.

Meer informatie over de financiële impact van de Prolexic-overname op het gehele jaar is gegeven in de telefonische briefings naar aanleiding van de resultaten van het bedrijf over het vierde kwartaal 2013, die op 5 februari 2014 met investeerders hebben plaatsgevonden. Definities van de non-GAAP maatstaven die het bedrijf hanteert, zijn beschikbaar op de Investors Relations-website van het bedrijf.