Industry Wire

Geplaatst door PIM

Alexander van Dam treedt toe als penningmeester van PIM

Rotterdam, 15 november 2019 Op 15 november start Alexander van Dam als penningmeester en bestuurslid van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Met de aanstelling van deze ervaren finance professional wil PIM het financiële vak en het marketingvak dichter bij elkaar brengen met als doel om samen meer impact te hebben. Van Dam is Finance Director bij AGU B.V.

PIM brengt vooruitstrevende marketing professionals samen om elkaar te inspireren en daarmee zichzelf en het vakgebied verder te ontwikkelen. Het aanstellen van een ervaren finance professional als penningmeester geeft PIM een extra mogelijkheid om bruggen te bouwen tussen het financiële vak en het marketingvak. PIM-voorzitter Yvonne Nassar: ‘Marketing en finance zijn allang geen gescheiden werelden meer. Beide willen het succes van hun bedrijf vergroten en daarvoor is samenwerking hard nodig. Er zijn veel thema’s waarin marketing raakt aan finance, zoals het creëren en meten van waardecreatie, het kwantificeren van marketingresultaten en ontwikkelingen op het gebied van customer-lifetime-value. Ik ben ervan overtuigd dat Alexander vanuit zijn expertise een goede bijdrage gaat leveren aan het gesprek over deze thema’s.’

Alexander van Dam

Alexander van Dam is Finance Director bij AGU. Daarvoor werkte hij onder andere als Finance Director bij Rémy Cointreau en Lucas Bols. Met zijn ruime financiële en internationale ervaring, analytische vermogen en gedrevenheid past hij uitstekend in het team van Platform Innovatie in Marketing.  Alexander van Dam: ‘De kruisbestuiving tussen marketing en finance zorgt voor een gezamenlijke taal en meer langetermijndenken. Dit is van grote toegevoegde waarde voor organisaties. Dat PIM hier extra aandacht aan wil besteden, spreekt mij zeer aan. Het zal zeker bijdragen aan de missie van het platform om het marketingvak verder te ontwikkelen.’

Aankomende PIM sessies

Je kunt persoonlijk kennismaken met Alexander tijdens de aankomende PIM-sessies. Bijvoorbeeld op 26 november 2019 tijdens de uitreiking van de PIM Marketing Literatuur Prijs in RAI Amsterdam. Of tijdens de PIM Trendsessie op 30 januari 2020 bij AFAS in Leusden. Aanmelden voor deze sessies kan via: www.pimonline.nl/events

Samenstelling bestuur PIM

Het voltallige bestuur van Platform Innovatie in Marketing bestaat nu uit:

  • Yvonne Nassar, head of customer strategy & marketing bij RAI Amsterdam (voorzitter);
  • Alexander van Dam, finance director bij AGU (penningmeester);
  • Aljan de Boer, head of inspiration bij Trendsactive;
  • Mariëlle van der Zouwen, managing director bij Eventive Eventmarketing en managing partner bij LVT Group;
  • Olaf Ouwerkerk, interim manager marketing & customer experience;
  • Rink Teertstra, business analist bij Coolblue;
  • Stefan Harzevoort, strateeg bij Valtech.

Over Platform Innovatie in Marketing (PIM)

Nederland, het meest inspirerend marketingland van Europa. Dat is de missie van Platform Innovatie in Marketing (PIM). Het kennisnetwerk op het raakvlak van marketing, innovatie en technologie stelt marketeers in staat hun kennis en netwerk te vergroten. Jaarlijks organiseert PIM uiteenlopende kennissessies rondom innovatie in marketing. Daarnaast publiceert PIM trendrapporten en reikt het awards uit, waaronder de ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ en de ‘Dutch Marketing Thesis Award’. Ook is PIM samen met NIMA en Adformatie verantwoordelijk voor de ‘Dutch Marketing Awards’. Meer informatie vind je op de website van PIM.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht