Geplaatst door Alphabet Nederland B.V.

Alphabet introduceert nieuwe features op AlphaGuide

Onlangs heeft Alphabet een nieuwe versie van de app AlphaGuide geïntroduceerd. De update bevat twee nieuwe features: het raadplegen, afhandelen en direct betalen van bekeuringen en de mogelijkheid voor het afmelden van een leaseauto.

Alphabet werkt hard aan het verder digitaliseren van de klantreis en daarmee het ontzorgen van de leaserijder/wagenparkbeheerder. Steeds meer functionaliteiten kunnen zij zelf uitvoeren op het digitale platform My Alphabet en de app AlphaGuide. Voordeel voor de klant is geen wachttijd, sneller geholpen worden en een betere klantbeleving zo blijkt uit onderzoek. Bovendien levert het de leasemaatschappij extra tijdwinst op die weer aangewend kan worden in het verder optimaliseren van de klantreis. Nieuwe applicaties worden steeds in nauw overleg met de doelgroep ontwikkeld. Zo bleek nu b.v. uit feedback van klanten dat het betalen van boetes via de app één van de meest gevraagde functies is. Uiteindelijk moet de leaserijder met AlphaGuide alle essentiële zaken rondom zijn/haar mobiliteit via de app kunnen regelen. Eerder dit jaar kwam de leasemaatschappij met de toevoeging van het boeken en gebruikmaken (openen) van een deelauto. Andere zeer populaire functionaliteiten zijn de kilometeregistratie tool en de digitale groene kaart. Voor de volgende update staat o.a. een uiterst handige tool op de planning waarmee de leaserijder met de camera op basis van augmented reality direct kan zien of een bepaalde schade wel/niet gemeld moet worden aan de leasemaatschappij. En mooi voorbeeld van ‘digital happiness’ waar gemak effectiviteit en beleving bij elkaar komen.