Industry Wire

Geplaatst door A&M ImpacT

A&M ImpacT ontwikkelt interactieve verkiezingssite Waterschapsverkiezingen 2008

Tussen 13 en 25 november houden de Nederlandse waterschappen bestuursverkiezingen. Het Waterschap Rijn en IJssel is het eerste waterschap in ons land met een speciale verkiezingssite. Deze bijzondere site is door het Doetinchemse internetbedrijf A&M ImpacT ontwikkeld. Kandidaten kunnen zich via de internetpagina verkiesbaar stellen, een eigen profiel aanmaken en interactief met het stempubliek communiceren. ‘Dankzij www.kiesvoorwater.nl kunnen kiezers straks een weloverwogen stem uitbrengen.’

De verkiezingen zien er dit jaar anders uit dan voorheen. Voor het eerst stellen de kandidaat-bestuursleden zich verkiesbaar namens een belangengroepering en niet meer op persoonlijke titel.
Tot augustus kunnen belangengroeperingen zich registreren. Na registratie krijgt iedere groepering een eigen plek op de website. Via een inlogcode hebben ze de mogelijkheid hun eigen informatie te plaatsen. Kandidaten kunnen zich vervolgens nadrukkelijk op de site profileren, door het starten van een discussie in het forum of het bijhouden van een weblog. De verkiezingssite is hét centrale informatiepunt voor de waterschapsverkiezingen van het Waterschap Rijn en IJssel.

Gebruiksvriendelijk
Bij het ontwikkelen van de verkiezingssite heeft A&M ImpacT niet alleen aandacht gehad voor de kandidaten, maar natuurlijk ook voor de bezoekers. Zij kunnen zich bijvoorbeeld kosteloos abonneren op een RSS feed, waarmee ze automatisch op de hoogte blijven van nieuwe publicaties op de website. Met behulp van de nieuwsbriefmodule kunnen geregistreerde bezoekers via e-mail worden ingelicht over de laatste nieuwtjes en ontwikkelingen. En als gecertificeerd internetbedrijf heeft A&M ImpacT de website geheel volgens de richtlijnen Drempelvrij prioriteit 1 ontwikkeld. Later dit jaar zal de website getoetst worden door Stichting Accessibility voor een keurmerk Drempelvrij prioriteit 1. Dit keurmerk staat garant voor toegankelijke websites.

‘A&M ImpacT heeft samen met ons vormgevingsbureau Oosterlicht een heldere, eigentijdse en gebruikersvriendelijke website ontwikkeld’, vertelt Diane Boschma, webmaster van het waterschap. ‘Ze hebben veel ervaring met de functionaliteiten die wij zochten. Ze stelden bijvoorbeeld voor om streaming video te gebruiken op de site. Dat sprak ons direct aan. Bovendien wist A&M ImpacT de site al binnen zes weken op te leveren. Dankzij www.kiesvoorwater.nl kunnen kiezers straks een weloverwogen stem uitbrengen.’

A&M ImpacT
A&M ImpacT is specialist in het adviseren en ontwikkelen van innovatieve en gebruikersvriendelijke websites en webapplicaties. Al 10 jaar is het Doetinchemse bedrijf actief in de internetbranche. Inmiddels werkt A&M ImpacT voor meer dan 500 tevreden organisaties.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht