Geplaatst door Amadys

Amadys verstevigt marktpositie door overname Infraconcepts

BrusselAmadys, leverancier van componenten voor utiliteitsnetwerken (waaronder water-, gas-, elektriciteit-, en telecommunicatienetwerken) neemt Infraconcepts Netherlands B.V., systeemleverancier van passieve glasvezel connectiviteit, over. De transactie is onder voorbehoud van goedkeuring door de mededingingsautoriteiten. De overname van Infraconcepts Netherlands B.V. kadert in de internationale groeiambitie van de Amadys groep en zal tevens haar positie in Nederland versterken.

Amadys N.V. is de Benelux marktleider in de distributie van passieve uitrusting voor telecom-, water-, gas- en elektriciteitssector. Klanten van Amadys zijn onder meer netwerkoperatoren, distributiebedrijven, waterbedrijven, gas- en elektriciteitsmaatschappijen, installateurs, steden en gemeenten.

Infraconcepts Netherlands B.V., met het hoofdkantoor in Breda, is ruim twintig jaar dé toonaangevende systeemleverancier van passieve glasvezel connectiviteit voor de telecomindustrie in Nederland. Ze zijn actief in Nederland binnen de marktsegmenten telecom, energie, industrie, weg en waterbouw, rail, mobiel en datacenters. Vanuit hun passie voor het creëren van verbindingen, leveren ze een actieve en significante bijdrage aan de verglazing en de transitie naar een digitale breedband maatschappij.

De Amadys holding heeft vestigingen in België, Nederland en Denemarken. De groep realiseert een jaaromzet van 180 miljoen euro en heeft 140 mensen in dienst.