Geplaatst door N=5

AMRO moedigt aan om met je financiële toekomst aan de slag te gaan ABN AMRO lanceert een nieuwe campagne re

ABN AMRO lanceert een nieuwe campagne reeks die vertrekt vanuit relevante vragen en issues die spelen bij consumenten. Hiermee komt een einde aan de rol van Vincent – gespeeld door acteur Mark Rietman – die vier jaar lang de  proposities van de bank onder de aandacht bracht.

Klantinzichten

In de nieuwe campagnes laat ABN AMRO consumentendata leidend zijn voor de keuze in thema’s en proposities die onder de aandacht worden gebracht. Waar houden mensen zich op dit moment mee bezig? Welke onderwerpen zijn nu relevant? Hiermee laat de bank naast deskundigheid, ook haar maatschappelijk betrokken rol zien.

Zo blijkt uit onderzoek dat steeds meer mensen zich zorgen maken over de financiële toekomst van hun kinderen. Maar ook het eigen pensioen lijkt geen vanzelfsprekendheid meer te zijn. Kortom, de financiële onzekerheid die mensen momenteel ervaren is groot.

Met de Toekomstverslimmers wil ABN AMRO mensen motiveren om vandaag keuzes te maken om hun financiële toekomst te verbeteren. De campagne richt zich op de doelgroep die de middelen en mogelijkheden heeft om dit te doen door middel van bijvoorbeeld beleggen, vermogensbeheer, schenken of pensioensparen. Daarmee vergroten ze de kans om hun kinderen later te kunnen helpen als dat nodig blijkt. Of om zelf eerder te stoppen met werken.

Joost van Holten, communicatie manager bij ABN AMRO:

Door de lage rente vinden mensen het lastig om vermogen op te bouwen. En komen hun toekomstdromen in het gedrang. Bij ABN AMRO geloven we dat de toekomst van jou is en dat je – ondanks de financiële onzekerheid die je ervaart – kan werken aan jouw droom. Met de juiste financiële adviezen en oplossingen is er vaak wél veel mogelijk. Vanuit onze expertise en deskundigheid kunnen wij klanten daar heel goed bij helpen.

De wereld van een nieuwe generatie

Voor de TV-commercial is gekozen voor een warme film die mensen meeneemt in de wereld van een nieuwe generatie. En inspeelt op het gevoel van ouders die hun kinderen altijd willen helpen. Of ze pasgeboren of jongvolwassen zijn. Helpen doe je je hele leven. En daar hoef je niet mee te stoppen. Zeker niet in deze tijd. Naast film bestaat de campagne uit online video, radiocommercials en bannering. Daar komen ook de andere toekomstdromen aan bod, zoals eerder stoppen met werken of een financiële buffer opbouwen.

Thijs Bontje creatief directeur van N=5:

Het creatieve idee is ontstaan vanuit het inzicht dat onze wereld bestaat uit ontelbare kleine werelden. En in die werelden is van alles aan de hand en is er nog veel te winnen. In de nieuwe campagne geven we relevante werelden en wereldjes een gezicht en gevoel. Een idee dat zich ook heel goed leent voor advertising in combinatie met de redactionele inhoud van social en content.