Geplaatst door Harver

Amsterdamse HR technologiebedrijf Harver haalt $8,1M Series A op bij Insight Venture Partners

AMSTERDAM en NEW YORK CITY – 29 JUNI 2017 – Het Amsterdamse HR technologiebedrijf Harver (https://harver.com) maakt vandaag bekend dat de toonaangevende Amerikaanse investeerder Insight Venture Partners $8,1 miljoen (ongeveer €7,3 miljoen) heeft geïnvesteerd. Het bedrijf krijgt de financiering om het AI-gedreven preselectieplatform TalentPitch wereldwijd uit te rollen. TalentPitch gebruikt datatechnologie om recruitment slimmer en succesvoller te maken.

Met de financiering van Insight Venture Partners heeft Harver in totaal $11,4 miljoen (ca. €10,2 miljoen euro) opgehaald. Wereldwijd maken blue-chip bedrijven als Booking.com, Netflix, Zappos, OpenTable, Casper en Adecco al gebruik van TalentPitch. Op dit moment selecteert Harver sollicitanten in 42 talen voor klanten in 13 landen. Met de opening van het kantoor in New York kondigt het bedrijf vandaag ook de lancering op de Amerikaanse markt aan.

Harver helpt bedrijven om de huidige ineffectieve en onnauwkeurige recruitmentprocessen te optimaliseren. TalentPitch is een modulair platform dat machine learning, en data-analyse gebruikt om te voorspellen welke kandidaten het meest geschikt zijn voor een bepaalde baan. Bedrijven kunnen een specifieke functie matchen met de vaardigheden en persoonlijkheid van een kandidaat. Tegelijkertijd kunnen kandidaten door real-life situatietests en games zelf bepalen of een baan bij ze past. Zo leren ze het bedrijf kennen, terwijl het platform berekent in hoeverre de match succes gaat opleveren.

Harver is hard op weg om de wereldwijde koploper voor data gedreven preselectie te worden. Het bedrijf biedt AI- oplossingen voor de belangrijkste pijnpunten in high volume recruitment, zoals tijd, kosten en kwaliteit.

TalentPitch is uniek omdat het na het selectieproces prestatiegegevens van kandidaten blijft verzamelen. Met deze data wordt het selectie-algoritme continu verbeterd, zodat het steeds nauwkeuriger wordt. Daardoor kan het verloop van werknemers tot wel 63 procent verminderen.

“TalentPitch is interessant voor werkgevers én werknemers, omdat het een goede match aan beide kanten garandeert. Dit zorgt voor gelukkige werknemers en lager verloop,” zegt Nicolas Wittenborn, vice-president van Insight Venture Partners. “Harver raakt een kernpunt in de HR-wereld en breidt snel uit over verschillende markten, van Europa tot de Verenigde Staten. We kijken ernaar uit om samen met het team de groei van het bedrijf verder te stimuleren.”

Harver’s TalentPitch is ook onder werkzoekenden een succes. Het systeem behandelt iedereen gelijk en biedt kandidaten inzicht in de reden van afwijzing. Meer dan 85 procent van de werkzoekenden geeft TalentPitch dan ook de hoogste waardering.

“CVs zijn eigenlijk overbodig geworden om het succes van potentiele kandidaten te voorspellen,” zegt CEO en oprichter van Harver, Barend Raaff. “Harver biedt een geautomatiseerd recruitment systeem gebaseerd op big data. Het is volledig onbevooroordeeld ten opzichte van sollicitanten. Harver staat voor een fundamentele verschuiving in de manier waarop bedrijven kandidaten sourcen, selecteren en aannemen – een wereld waarin we niet meer afhankelijk zijn van CVs en functieomschrijvingen.”

Over Harver

HR-technologiebedrijf Harver zorgt voor een efficiënter en nauwkeuriger recruitmentproces. Daardoor worden CVs overbodig. Harver’s AI-gedreven recruitmentplatform TalentPitch gebruikt voorspellende analytics om recruitment slimmer, sneller en succesvoller te maken. Daarmee vermindert het korte-termijnverloop van werknemers significant, en verbetert de efficiëntie in het recruitmentproces tot wel 90 procent. Het bedrijf heeft klanten in 13 landen en selecteert in 42 talen. Klanten zijn onder andere Booking.com, Zappos, Netflix, OpenTable, Vapiano, Albert Heijn, Xerox, Vodafone, Swisscom, Adecco, Randstad, Arvato en Rituals.

Harver TalentPitch is in 2014 gelanceerd. Het bedrijf heeft vestigingen in Amsterdam, Londen, Colombo en nu ook in New York. Volg @HarverHRm op Twitter of LinkedIn, of lees meer op https://harver.com.

Over Insight Venture Partners

Insight Venture Partners is een toonaangevend kapitaal- en vermogensbedrijf dat investeert in veelbelovende en snelgroeiende technologie- en softwarebedrijven. Sinds de oprichting in 1995 heeft Insight meer dan 13 miljard dollar belegd in meer dan 280 bedrijven over de hele wereld. De missie van Insight is om visionaire executives te vinden en te steunen. Door ze te voorzien van praktische en hands-on expertise bevorderen ze succes op de lange termijn. Meer informatie over Insight en hun financieringen? Bezoek www.insightpartners.com of volg @insightpartners op Twitter.