Geplaatst door MatchingWINGS

Angel Investment Tour van start in Amsterdam op 4 april

Een groep van twintig investeerders neemt deze lente een duik in het diepe door deel te nemen aan een voor Nederland nieuw opleidingsprogramma voor investeerders onder de naam Angel Investment Tour. Het opleidingsprogramma wordt georganiseerd door het bedrijf MatchingWINGS in samenwerking met private bank InsingerGilissen en startup verzamelgebouw B.Amsterdam. De Angel Investment Tour bestaat uit acht wekelijkse bijeenkomsten, de eerste sessie start op 4 april aanstaande in Amsterdam.

Het programma gaat diep in op de praktijk van het investeren in vroege fase ondernemingen. Prominente sprekers en ervaringsdeskundigen delen wekelijks hun ervaringen en geven belangrijke adviezen om veel gemaakte fouten te voorkomen.

In het programma passen de investeerders opgedane kennis toe op twintig zorgvuldig geselecteerde startups. De angel investeerders doen gezamenlijk daadwerkelijk een investering in één van de gepresenteerde bedrijven. Iedere investeerder brengt vijfduizend euro in. Tijdens speeddates en verdiepende discussies tussen startups en investeerders, wordt het groeipotentieel van de startups uitgebreid onder de loep genomen. De startup die als beste uit de bus komt aan het einde van het programma wint de gezamenlijke investering van 100.000 euro.

Het opleidingstraject biedt een ideale omgeving voor investeerders om elkaar te ontmoeten en ideeën uit te wisselen. De startups die aan het programma meewerken, halen veel voordeel uit de uitgebreide feedback die zij krijgen en de contacten die zij met investeerders opbouwen.

MatchingWINGS beoogt met het programma de kennis en het netwerk van angel investeerders te vergroten. Door de vergaarde kennis zijn angel investeerders beter in staat de screening van investeringen zelf uit te voeren en een juiste beslissing te nemen. Gezamenlijke investeren vergroot niet alleen de ingebrachte kennis maar levert tevens betere mogelijkheden voor het opbouwen van een divers portfolio.

De Angel Investment Tour is een nieuw initiatief in Nederland. MatchingWINGS heeft dit opleidingstraject opgezet in navolging van Scandinavië en de Verenigde Staten waar dit soort programma’s voor angel investeerders een langere bestaansgeschiedenis hebben en succesvol zijn.

Over MatchingWINGS
MatchingWINGS richt zich op het professionaliseren van innovatieve vroege fase ondernemingen. Kernactiviteiten van het bedrijf zijn educatie en het analyseren van “investment readiness”.