Geplaatst door Ticketcounter

Apenheul en Burgers’ Zoo open met tijdsloten-module van Ticketcounter

Apenheul en Burgers’ Zoo zijn weer geopend voor publiek. Zij maken gebruik van de tijdsloten-module van Ticketcounter. Zo kunnen deze dierentuinen weer bezoekers ontvangen in de anderhalve-meter-economie. Apenheul en Burgers’ Zoo vertellen in dit artikel hoe ze bezoekers verwelkomen op basis van tijdsloten en zo het aantal bezoekers beheersen.

Apenheul en Burgers’ Zoo gebruiken tijdsloten-module
Tim Lammers, Marketing Manager bij Burgers’ Zoo: “Wij bieden een mooie dag samen uit en veiligheid speelt daarbinnen een belangrijke rol. Bezoekers moeten zich, zeker in deze tijd, veilig voelen en anderhalve meter afstand kunnen houden. Daarom limiteren we het bezoek tot het park. Bezoekers krijgen op onze site de keuze uit verschillende momenten om het park te betreden. Ze noemen deze nieuwe opzet begrijpelijk en gebruiksvriendelijk. Als park wil je zo min mogelijk barrières in de klantreis, dus zochten we naar een optimale oplosing. Dat deze module al gebruikt werd voor de Berlin Zoo, gaf ons veel vertrouwen.”

Miriam Heinsbroek, hoofd Marketing & Communicatie bij Apenheul: “Het is ontzettend fijn dat we weer mensen kunnen ontvangen in ons park. Natuurlijk hebben wij ook maatregelen genomen, maar we zijn ervan overtuigd dat we onze bezoekers zoals altijd een uniek dagje uit bieden. Spreiding en sturen op het aantal bezoekers is hierbij belangrijk. De tijdslotenmodule van Ticketcounter maakte dit mogelijk. De snelheid en service van Ticketcounter in de ontwikkeling van deze module voor Apenheul was erg prettig. We zien nu vooraf hoeveel bezoekers we kunnen verwachten en kunnen hier goed op inspelen.”

Tijdslotenmodule als antwoord op ander-halve-meter economie
Ticketcounter rekent onder meer Burgers’ Zoo, de Keukenhof, Duinrell, Apenheul en Dierenpark Amersfoort tot zijn klanten. Het bedrijf is marktleider op het gebied van ticketing in de vrijetijdssector. Sjoerd Bakker, CEO van Ticketcounter: “Nu de intelligente lock-down in fases afgebouwd wordt, willen parken hun fans en bezoekers weer verwelkomen. Als ticketingbedrijf willen we ervoor zorgen dat recreatieparken zonder zorgen open kunnen gaan en blijven in de anderhalve-meter-economie.”

Daarom heeft Ticketcounter een tijdsloten-module ontwikkeld voor de webshop en fysieke kassa. “Zo lopen parken niet het risico dat er op een bepaald moment te veel bezoekers in het park zijn. Onze tijdslotenmodule biedt de mogelijkheid om ook per dag of per tijdslot andere prijzen te hanteren. Hiermee hopen we recreatiebedrijven tijdens en na de coronacrisis te helpen.”