Geplaatst door Too Good To Go

App tegen voedselverspilling Too Good To Go breidt snel uit in Nederland

Too Good To Go, de app waarmee overtollig eten voor een prikkie kan worden gekocht, breidt uit naar Den Haag. Na Amsterdam, Utrecht en Rotterdam kunnen vanaf vandaag ook de inwoners van Den Haag meestrijden tegen voedselverspilling.
Met de uitbreiding naar Den Haag is de Too Good To Go-app binnen vier maanden al actief in de vier grootste steden van Nederland. “Op 22 januari 2018 zijn we in Amsterdam gestart met ‘slechts’ 25 partners. Inmiddels zijn er al meer dan 225 partners in de vier steden waar we ondernemers via de app samenbrengen met inwoners die hun steentje bij willen dragen aan de vermindering van voedselverspilling”, aldus Joost Rietveld – Manager Too Good To Go Nederland.
Marqt sluit zich aan bij de missie
Too Good To Go werkt al succesvol samen met Mercure Hotels, Vlaamsch Broodhuys en Sushi Time. Bewuste consumenten in Amsterdam en Den Haag kunnen vanaf vandaag ook in vier Marqt winkels eerlijke producten redden van de verspilling. Thijs Fleuren, CEO van Marqt: “Marqt staat voor smaakvol en puur eten. Producten die worden gemaakt ten bate van mensen, behoud van natuur & milieu en zorg voor dieren. Als waarborg hiervoor verhandelen wij alleen tegen een eerlijke prijs, dat is de prijs waar mensen iets goeds voor kunnen maken, zonder dat de rekening wordt doorgeschoven naar de natuur, het milieu, de dieren of onze eigen gezondheid. Too Good to Go helpt ons om verspilling in de voedselketen te minimaliseren.”
Gemakkelijk voor iedereen om iets te doen
Iedereen is het erover eens dat er iets moet gebeuren tegen de hoeveelheid voedselverspilling. Maar niet alle oplossingen zijn even gemakkelijk. Voor Too Good To Go zit het succes van de app juist in het gemak. Joost: “Door het voorkomen van voedselverspilling zo gemakkelijk en toegankelijk mogelijk te maken voor iedereen kunnen we echt een impact maken. Wat je krijgt, is afhankelijk van wat er die dag overblijft, dus iedere keer weer een verrassing. Dat biedt extra gemak voor de ondernemer omdat deze zo min mogelijk extra handelingen hoeft te doen en de consument gaat anders naar eten kijken en leert weer creatief met restjes omgaan, win-win.”
Op koers
Too Good To Go ligt met de toevoeging van Den Haag ruim op koers om aan het einde van 2018 de ambitie gerealiseerd te hebben om in alle provincies van Nederland actief te zijn. De deelnemende inwoners en ondernemers hebben sinds de lancering in Nederland samen al meer dan 10.000 maaltijden gered.