Geplaatst door Arrow

Arrow Electronics sluit overeenkomst met VAST Data in Europa

Houten, 28 januari 2022 — Wereldwijde technologieleverancier Arrow Electronics kondigt vandaag een nieuwe distributieovereenkomst aan met VAST Data, een snelgroeiend bedrijf voor opslagsoftware-infrastructuur van de volgende generatie. Arrow zal helpen om de acceptatie van het krachtige Universal Storage-platform van VAST Data te vergroten door het bereik via belangrijke channelpartners en markten in heel Europa te vergroten.

Het Universal Storage-platform van VAST Data, gelanceerd in 2019, combineert innovatieve software-algoritmen met nieuwe hardware- en netwerktechnologieën. IT-beheerders willen hun bedrijfsdatacenters moderniseren met een infrastructuur die nieuwe data-inzichten levert op het gebied van kunstmatige intelligentie (AI) en big data-analyse en daarnaast ook snelle gegevensbescherming in het geval van een ramp of ransomware-aanval. Daarom biedt VAST Data klanten een uitgebreide oplossing voor elke denkbare uitdaging op het gebied van hun data.

VAST Data werkt samen met belangrijke bedrijven in het hele enterprise-ecosysteem om een hoogwaardige data-infrastructuur te leveren. Dankzij de infrastructuur van VAST waarin alles gescheiden maar wel gedeeld is, kunnen klanten onafhankelijk reken- en opslagbronnen schalen. De Universal Storage van VAST Data wordt geleverd als een productieklaar, geïntegreerd apparaat.

Channelklanten kunnen Universal Storage kopen via Gemini, het businessmodel voor opslag van VAST Data dat de manier waarop opslag gekocht wordt opnieuw definieert. Gemini is een softwareaanbod dat aan klanten wordt geleverd als een eenvoudig beheerde dienst op vooraf vastgelegde hardware. Het biedt klanten de flexibiliteit om hardware in hun eigen tempo te vernieuwen zonder de noodzaak om software opnieuw aan te schaffen, waardoor klanten al voor slechts 100 TB een licentie kunnen krijgen en naar behoefte kunnen schalen.

“Naarmate meer bedrijven nieuwe manieren verkennen om in te spelen op de groeiende behoeften van AI en big data-analyse of om hun strategieën voor gegevensbescherming te heroverwegen, is het belangrijk dat hun opslaginfrastructuur de intensieve prestaties kan leveren die nodig zijn om waarde uit hun gegevens te halen. Met VAST Data kunnen klanten profiteren van de voordelen van een volledig flash-gebaseerd datacenter zonder de gebruikelijke kostenbarrières”, zegt Alexis Brabant, vice-president sales voor Arrow’s enterprise computing solutions business in EMEA. “VAST Data heeft iets nieuws op de markt gebracht en we zijn verheugd om met hen in Europa samen te werken om hen te helpen hun bedrijf verder op te schalen.”

“Toen we met VAST Data begonnen, was onze missie om het datacenter te vereenvoudigen. We wilden data democratiseren en een volledig-flash-gebaseerde oplossing maken voor alle bedrijven”, zegt Kate Goodwin, director of channel voor EMEA en APAC bij VAST Data. “In de afgelopen twee jaar zijn we erg snel gegroeid en hebben we onze omzet in de afgelopen 12 maanden verviervoudigd. We kijken ernaar uit om met Arrow in Europa samen te werken om het succes te vergroten van een steeds groeiend aantal vertrouwde channelpartners bij de introductie van Universal Storage aan hun klanten.”

Over Arrow Electronics
Arrow Electronics ondersteunt haar klanten bij het innoveren van producten namens meer dan 180.000 leveranciers en dienstverleners. Arrow, met een omzet van 29 miljard dollar in 2020, ontwikkelt technologische oplossingen die bijdragen aan het verbeteren van het dagelijkse leven. Voor meer informatie: www.fiveyearsout.com.