Geplaatst door Arrow

Arrow Electronics tekent pan-Europese overeenkomst met cloudleverancier Scaleway

Houten, 25 oktober 2021 – Wereldwijde technologieleverancier Arrow Electronics heeft een pan-Europese overeenkomst getekend met Scaleway, een multi-cloud dienstverlener voor startups en ontwikkelaars. De public cloud-oplossingen van Scaleway zullen beschikbaar zijn via ArrowSphere, het bekroonde cloudbeheerplatform van Arrow.

Scaleway maakt het mogelijk om vanuit een enkele instantie infrastructuur in de openbare cloud te creëren, te implementeren en te schalen. Het stelt organisaties in staat om te proberen, testen en ontwikkelen in betaalbare omgevingen, met toegang tot meer dan veertig clouddiensten. Scaleway biedt zijn eigen orkestratiesoftware om rekenkracht vanuit verschillende bronnen te managen om klanten meer flexibiliteit te bieden. Hierdoor kunnen ze de beste Europese regio’s kunnen kiezen om cloudbronnen in te zetten via de gebruikersinterface/API van Scaleway. Zo kunnen omgevingen en applicaties met een hoge beschikbaarheid worden gebouwd, verspreid over meerdere regio’s.

Eric Gourmelen, vice-president IT voor Arrow’s enterprise computing solutions business, zegt: “Data-soevereiniteit en AVG-compliance zijn belangrijke overwegingen voor onze channelpartners en hun eindgebruikers. Onze samenwerking met hyperscaler Scaleway versterkt ons aanbod van cloudoplossingen in Europa. Dankzij het eerder dit jaar gelanceerde ‘ArrowSphere fast onboarding’-programma, de kwaliteit van onze API’s en de technische expertise van beide bedrijven is de integratie van het Scaleway-aanbod in ArrowSphere razendsnel gegaan.”

Yann Lechelle, CEO van Scaleway zegt: “We zijn verheugd deze overeenkomst met Arrow te hebben ondertekend. De toevoeging van Scaleway aan ArrowSphere maakt het voor channelpartners gemakkelijk om toegang te krijgen tot ons ecosysteem van cloud-oplossingen. De samenwerking zal een essentieel onderdeel zijn van onze groeistrategie, en de marketingondersteuning van Arrow maakt het ook gemakkelijk om ons per land op de juiste doelen te richten, waardoor onze markt in Europa groeit. Onze oplossingen zijn ontworpen en gebouwd om samen te werken. Elk element, inclusief reken-, opslag- en netwerkmodules, kan met slechts een paar klikken aan een project worden toegevoegd en zo kan de infrastructuur naar behoefte groeien en flexibel worden.”

Het ArrowSphere-platform helpt channelpartners bij het beheren, onderscheiden en schalen van hun cloudactiviteiten. De marktplaats omvat alle toonaangevende hyperscale-aanbieders, evenals openbare en private IaaS-, PaaS-, SaaS- en cloudsoftwareaanbiedingen. Het platform biedt end-to-end cloud-levenscyclusbeheer met functies zoals geautomatiseerde levering, uitgebreide factureringsintegratie, rapportage en voorspellende analyses. ArrowSphere biedt ook geïntegreerde DevOps en aanpasbare storefronts waarmee eindklanten hun eigen transacties kunnen beheren.

Over Arrow Electronics
Arrow Electronics ondersteunt haar klanten bij het innoveren van produkten namens meer dan 180.000 leveranciers en dienstverleners. Arrow, met een omzet van 29 miljard dollar in 2020, ontwikkelt technologische oplossingen die bijdragen aan het verbeteren van het dagelijkse leven. Voor meer informatie: www.fiveyearsout.com.