Industry Wire

Geplaatst door World of Content

Artwork Connect en World of Content versnellen online publicatie door strategische samenwerking

Sinds enkele weken maken verscheidene merkfabrikanten succesvol gebruik van de gezamenlijke procesoplossing die Artwork Connect, onderdeel van Volkers, en World of Content hebben ontwikkeld. De koppeling van Artwork Connect als Artwork Management Platform en het Product Experience Management (PXM) platform van World of Content zorgt voor significante versnelling van het Design to Consumer proces en optimalisatie van merkconsistentie en productinformatie over alle kanalen.

Artwork Connect zorgt ervoor dat verpakkingsdata veilig wordt bewaard en beheerd. Daarbij wordt de voortgang van het gehele Design to Publish (D2P) proces vanuit 1 centrale omgeving geborgd, waardoor er sneller en consistenter naar een nieuwe uiting wordt toegewerkt. Zodra een verpakkingsuiting finaal is, worden alle benodigde assets automatisch voor publicatie naar GS1 en Retail gedeeld met het PXM platform van World of Content.

Het PXM platform zorgt vervolgens dat dynamische en persoonlijke productinformatie kan worden gedeeld op alle online kanalen en houdt hierbij rekening met specifieke eisen van de diverse kanalen. Zo kunnen merkfabrikanten focussen op verdere verrijking en optimalisatie van content zonder veel tijd kwijt te zijn aan het administratieve proces.

Om het proces volledig sluitend te maken verleent World of Content daarnaast een Data Management Service (DMS), zodat productinformatie volgens de gestelde datakwaliteit standaarden van GS1 kan worden vastgelegd.

De samenwerking tussen Artwork Connect en World of Content voorziet hiermee in de behoeften om middels automatisering de keten van Design to Consumer verder te versnellen en tegelijk optimalisatie mogelijk te maken in datakwaliteit, veiligheid, betrouwbaarheid en consistentie vanuit een omnichannel benadering.

Over Artwork Connect
Artwork Connect (AWC) is ontstaan uit de overtuiging dat merkuitingen van de merkeigenaar zijn en dat deze vrij over zijn bestanden moet kunnen beschikken. Door het bieden van een innovatief platform met slimme tools bouwt AWC verder aan de ambitie om snelheid, wendbaarheid en zelfstandigheid te vergroten binnen de FMCG (food & non-food) wereld die sterk wordt gedreven door digitalisering.

Artwork Connect is ontwikkeld door Volkers. Een familiebedrijf dat zich al sinds 1925 als Design to Print/Publish specialist in de wereld van verpakkingen beweegt. De voorspelbaarheid van kwaliteit (van de verpakking) en een consistente herkenbaarheid (van het merk) staan centraal in het dienstenpakket. Op basis van deze opgebouwde expertise is Volkers uitgegroeid tot een gerenommeerde kennis-, keten- en samenwerkingspartner voor Retailers, A-merken en PL-fabrikanten.

Met inmiddels meer dan 17 miljoen artworks in beheer bouwt Artwork Connect in hoog tempo verder aan de ambitie om een dominante rol te spelen binnen de FMCG-branche bij het succesvol managen van het Design to Consumer (D2C) proces voor online én offline merkuitingen.

www.artworkconnect.nl – Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met Thomas Drost, Business Unit Manager Artwork Connect. Tel. 06-83945804, e-mail: thomas@artworkconnect.nl

Over World of Content
World of Content wordt gedreven door innovatie. Toen ze begonnen, jaagden ze de e-commerce industrie aan door slimme content management diensten te introduceren die makkelijker, sneller en flexibeler waren dan wat de logge, conventionele providers konden leveren. Nu, een niet al te lange periode later, werkt World of Content in een razend tempo door aan innovatieve producten die ze dichter bij de stip aan de horizon brengt; geautomatiseerd wereldwijd de perfecte content aanbieden afgestemd op het individu.

De stappen die ze gezet hebben zouden nooit mogelijk zijn geweest zonder een geweldig team. World of Content is actief bezig een team te bouwen met jonge getalenteerde werknemers die een aangeboren passie delen voor de nieuwste technologieën en producten. World of Content zorgt ervoor dat werknemers de kans krijgen zich te ontwikkelen en met de nieuwste technologie te werken, zodat het bedrijf de toekomst van content management kunnen blijven bouwen.

World of Content is een van de snelst groeiende content management platformen van Europa. Ze helpen bedrijven van alle groottes om hun online prestaties te optimaliseren. Op dit moment vertegenwoordigen ze ruim 1.500 merken die gezamenlijk honderdduizenden producten via World of Content geoptimaliseerd aanbieden in het online kanaal.

Meer informatie over wat World of Content doet? Neem dan een kijkje tussen de verschillende blogberichten of neem contact op met Stefan van Vugt, Business Development Director bij World of Content. Tel. +31638513904, e-mail: stefan@worldofcontent.com

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht