Geplaatst door Aryza Group

Aryza Group bereikt overeenstemming over overname Collenda

Aryza Holdings Limited (Aryza) maakt vandaag bekend dat het haar Europese activiteiten uitbreidt met de overname van Collenda, een toonaangevende leverancier van credit management en incassosoftware in de Benelux en de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland).
Collenda biedt een geïntegreerd credit lifecycle platform voor banken, bedrijven, incassobureaus en gerechtsdeurwaarderskantoren. Met het platform is de hele waardeketen voorzien, van facturatie tot en met schuldbewaking. Toonaangevende Europese financiële instellingen zijn momenteel klant van Collenda.

Met deze overname breidt Aryza haar aanwezigheid in Europa verder uit, na eerdere overnames in Noord-Amerika, Australië en Azië. De transactie vergroot Aryza’s productaanbod op het gebied van kredietverlening en ketenintegratie binnen organisaties. De overname is onder voorbehoud van toestemming van toezichthoudende instanties.

In reactie op de overname zei Colin Brown, CEO van Aryza: “Met veel plezier verwelkomen wij Collenda in de Aryza Group. De twee bedrijven vullen elkaar goed aan, waardoor onze klanten en collega’s zullen profiteren van een verbeterd productaanbod met geavanceerde technologieën, waaronder op open banking gebaseerde automatisering. Met de overname kan Aryza zowel een bredere en hoogwaardigere service aan klanten bieden, als nieuwe internationale zakelijke kansen benutten. De producten van Collenda kunnen de klanten van Aryza helpen met het beheren van het gehele creditmanagementproces en de klanten van Collenda kunnen voortaan gebruik maken van het brede aanbod van Aryza’s automatiseringsoplossingen.”

Hartmut Wagner, CEO van Collenda, voegt toe: “We kijken enorm uit naar de volgende stap in onze ontwikkeling door de aansluiting bij de Aryza Group. De deal brengt onze missie om de sterkste thought leader en de beste leverancier van oplossingen in de Credit Lifecycle Management markt in Europa te worden, in een stroomversnelling. We zien veel potentieel om meer software en diensten te bieden aan zowel onze bestaande klanten en partners, als aan nieuwe, internationale klanten.”