a.s.r. kiest OutSystems low-code voor ontwikkeling Dienstenwinkel gericht op inzetbaarheid en re-integratie

Meer dan 5.300 aanvragen via portal waar ruim 270 diensten worden aangeboden, verbeterde integratie bespaart medewerkers tot half uur administratie
Verzekeraar a.s.r. heeft het low-code platform van OutSystems, een wereldwijde leider die bedrijven helpt te innoveren met software, geselecteerd voor de ontwikkeling van Dienstenwinkel, een portal dat verzekerde werkgevers en verzekeringsadviseurs ondersteunt bij het bevorderen van de preventie van uitval en het herstel van zieke werknemers. Via de portal worden zo’n 270 diensten aangeboden, gericht op preventie of re-integratie. Sinds de introductie zijn al meer dan 5.300 aanvragen binnengekomen.
Dankzij de flexibiliteit en snelheid van het AI-gedreven OutSystems-platform kon a.s.r. Dienstenwinkel binnen een half jaar ontwikkelen, waarbij nauw met gebruikers is samengewerkt om continu verbeteringen door te kunnen voeren. Dankzij de integratie met de back-end kan tot dertig minuten per verzekerde worden bespaard op de administratie.
Roenee Hanssen, manager informatiemanagement inkomen bij a.s.r.: “Wij willen bedrijven helpen de duurzame inzetbaarheid van hun werknemers te bevorderen en hebben daarbij gekozen voor de ontwikkeling van een online portal. De diensten waren voorheen niet op een plek te vinden en niet in alle gevallen online af te sluiten, wat de drempel voor werkgevers om deze diensten af te nemen verhoogde.”
Nieuwe portal brengt alle diensten bijeen
a.s.r. besloot daarop om de Dienstenwinkel te ontwikkelen, een portal dat alle diensten op dezelfde plek samenbrengt, met een verbeterde integratie met de bestaande back-end systemen voor een soepelere administratieve afhandeling. Voor de ontwikkeling koos a.s.r. voor OutSystems, dat binnen de organisatie al werd gebruikt voor verschillende back-end applicaties. Samen met implementatiepartner CoolProfs was al eerder een raamwerk opgezet voor CI/CD (Continuous Integration, Continuous Delivery) met OutSystems, om dagelijkse updates grotendeels geautomatiseerd mogelijk te maken.
Deze iteratieve werkwijze gaf a.s.r. de mogelijkheid om werkgevers, adviseurs en interne stakeholders al vanaf de eerste fase actief bij de ontwikkeling van het portal te betrekken. Door sessies te organiseren, waarin steeds de nieuwste versie van prototypes werden getoond, kon worden getoetst of de functionaliteiten aansloten bij hun behoeften.
Snelle resultaten en tijdsbesparing van een half uur dankzij AI-gedreven low-code
“Het is een heel bewuste keuze geweest om de Dienstenwinkel met low-code te ontwikkelen”, aldus Hanssen. “We wisten dat we een uniek en innovatief idee hadden wat van grote toegevoegde waarde is bij de preventie van uitval en verzuimbegeleiding van medewerkers. Low-code was cruciaal voor het snel bouwen van het portal. Binnen zes maanden hebben we de kernfunctionaliteit gebouwd en verbeterd op basis van feedback van gebruikers, waardoor we de Dienstenwinkel snel aan werkgevers konden aanbieden.”
De portal werd na de lancering direct positief ontvangen door de gebruikers. Doordat alle diensten nu op dezelfde plek worden aangeboden, is de werkwijze voor zowel klanten als medewerkers gestandaardiseerd. Daarnaast is dankzij een volgsysteem voor alle betrokkenen direct duidelijk of er nog openstaande acties zijn en aan wie deze zijn toegewezen. Dit geeft klanten beter inzicht in de status van een traject en levert tot zo’n dertig minuten tijdsbesparing per casus op voor de casemanagers van a.s.r..
Plannen verdere uitbreiding en integratie Dienstenwinkel
Na de introductie heeft a.s.r. het portal verder uitgerold naar verzekeringsadviseurs en arbodiensten, met plannen om het in de toekomst ook aan te bieden aan volmachten. Daarnaast wordt er gewerkt aan de mogelijkheid facturatie via SAP automatisch af te handelen en zijn er plannen voor een koppeling met het back-end systeem voor re-integratie.
Hanssen: “Door de wendbaarheid van low-code en de mogelijkheid om dagelijks nieuwe functionaliteiten toe te voegen kunnen we snel inspelen op marktontwikkelingen en veranderende omstandigheden. Daarmee leveren we een belangrijke bijdrage aan de duurzame inzetbaarheid van medewerkers en onderscheiden we ons bovendien van onze concurrenten.”
Lees hier meer over OutSystems AI-gedreven low-code.
——————–
Over OutSystems
OutSystems is een wereldwijde leider die transformeert hoe bedrijven innoveren met software. Het biedt IT-leiders een betere manier om de software te bouwen die er het meest toe doet. Het OutSystems-platform helpt bedrijven bij het ontwikkelen, implementeren en onderhouden van bedrijfskritische applicaties door de hele softwarelevenscyclus samen te brengen en te automatiseren. Met OutSystems gebruiken organisaties GenAI om de software direct te leveren, zich sneller aan te passen aan veranderende eisen en de ‘technical debt’ te verminderen door te bouwen op een toekomstbestendig platform. OutSystems helpt klanten hun doelen te bereiken door belangrijke strategische initiatieven aan te pakken en levert software tot 10x sneller dan bij traditionele ontwikkeling. Erkend als leider door analisten, IT-managers, zakelijke leiders en ontwikkelaars over de hele wereld, vertrouwen wereldwijde merken op OutSystems om hun uitdagende projecten aan te pakken en hun ambitieuze ideeën om te zetten in software die hun bedrijf, mensen en de wereld vooruit helpt.
OutSystems is opgericht in 2001 en heeft een community van meer dan 750.000 leden, meer dan 500 partners en klanten in meer dan 75 landen die actief zijn in 21 branches. Kijk voor meer informatie op www.outsystems.com.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.