Geplaatst door AvePoint

AvePoint introduceert MyHub-app voor Microsoft Teams Governance

Den Haag, 8 november 2019 – AvePoint, leverancier van een back-up- en governance-platform, stelt Cloud Governance for Office 365 beschikbaar via de MyHub-app in Microsoft Teams. Met deze cloudgebaseerde governance-oplossing kunnen organisaties het aanmaken en beheren van Office 365 en Microsoft Teams automatiseren, in lijn met hun governance-beleid.

Bij organisaties die AvePoint Cloud Governance geïmplementeerd hebben, worden Office 365-gebruikers die een nieuwe gedeelde werkruimte willen creëren, zoals een SharePoint-site of Microsoft Team, naar een SharePoint-site of interne webpagina doorverwezen. Hier worden ze via een vragenlijst door een aanvraagproces geleid, dat aansluit op hun rol binnen de organisatie. De IT-afdeling of bedrijfseigenaar kan de aanvraag vervolgens goedkeuren. De gewenste werkruimte wordt daarna gecreëerd op basis van gekoppelde metadata, waarmee proactief toegangs-, classificatie- en retentiebeleid wordt toegepast.

Met de nieuwe MyHub-app kan deze gebruikersgerichte Cloud Governance-interface nu volledig binnen Microsoft Teams ontsloten worden. MyHub is bovendien voorzien van een chatbot, die gebruikers via een chatbericht op de hoogte stelt als ze een aangevraagde werkruimte moeten accorderen of andere openstaande taken hebben.

Microsoft Teams appstore

Gebruikers van AvePoint Cloud Governance kunnen de MyHub-app nu direct toevoegen vanuit de Microsoft Teams app store. Teams-beheerders kunnen MyHub ook voor alle gebruikers in hun organisatie aan de app-balk toevoegen.

“Cloud Governance en MyHub bieden een goede manier om Microsoft Teams te beheren,” zegt Hylke van der Velde, Regional Director Netherlands, Belgium & Nordics bij AvePoint. “In plaats van gebruikers onbeperkte vrijheid te geven bij het aanmaken van Office 365-groepen en Teams, automatiseren we het beheer van creatie tot het einde van de levenscyclus. Hiermee vermijd je wildgroei en onnodige belasting van je IT-teams met een lange lijst van goedkeurings-en hercertificeringstaken. Wij zien in de praktijk dat Cloud Governance de adoptiegraad van Microsoft Teams verbetert. Daarnaast bevordert het veilig samenwerken en het levert een tijdsbesparing op voor de IT-afdeling.”

Ga voor meer informatie over AvePoint Cloud Governance naar: www.avepoint.com/products/cloud/office-365-governance.

En bekijk hier de video van de introductie van de MyHub-app.

##

Over AvePoint

Meer dan 16.000 bedrijven en 6 miljoen SharePoint- en Office 365-gebruikers wereldwijd vertrouwen op AvePoint-software en -diensten voor datamigratie, backup, beveiliging en beheer van hun gegevens, zowel in de cloud, on-premises als in hybride omgevingen. AvePoint richt zich op operational governance, duurzame adoptie van enterprise collaboration, datamanagement en databescherming. De oplossingen van Avepoint worden gebruikt in diverse sectoren, van juridische, financiële en productiebedrijven tot zorginstanties, onderwijs, de maakindustrie, overheden en defensie. Het bedrijf is Microsoft Global ISV Partner, was viermaal Microsoft Partner of the Year, heeft zes keer de Inc. 500/5000 lijst gehaald, en kwam vijf keer voor in de Deloitte Technology Fast 500. AvePoint is opgericht in 2001, en heeft zijn hoofdkantoor in Jersey City, NJ. Voor meer informatie www.avepoint.com.