Industry Wire

Geplaatst door AXA

AXA en Fixico kondigen samenwerking aan om volledig digitale schadeafhandeling te bieden

Amsterdam, Nederland, en Brussel, België –  AXA, een vooruitstrevende wereldwijde verzekeraar en aanbieder van assetmanagement, en Fixico, een snelgroeiend platform voor autoschadeherstel, hebben na maanden testen een samenwerking gesloten om een innovatieve, volledige digitale propositie in schadeafhandeling aan AXA’s klanten in België te bieden, met als doel gemak te verhogen, kosten te verlagen en derhalve klanttevredenheid te verbeteren.

AXA’s visie is om in de gehele waardeketen – zowel voor, tijdens en na schadeclaims – een volwaardige en vooruitstrevende partner te zijn voor zijn klanten. Digitale innovatie is een belangrijke pijler in deze transformatie, daar het AXA in staat stelt nieuwe diensten aan te bieden die een wezenlijke bijdrage leveren aan de klantervaring en -tevredenheid.

“Als marktleider in de Belgische schadeverzekeringsmarkt wil AXA de koploper zijn in het beschikbaar stellen van de meest innovatieve oplossingen voor zijn klanten. Met Fixico hebben we nu een sterke partner die via onze tussenpersonen een geweldige oplossing biedt voor digitale schadeclaimafhandeling voor onze klanten. Wij zijn fier dat wij de eerste verzekeraar in België zijn die deze vooruitstrevende dienst leveren waarmee we duizenden klanten van dienst kunnen zijn,” François Lecomte, Chief Retail Officer bij AXA Belgium.

De verzekeringsbranche staat middenin een periode van ingrijpende digitale hervormingen. Het volledige proces van schadeafhandeling in de autoverzekeringssector biedt echter enorm veel mogelijkheden, zoals het verhogen van klanttevredenheid, het verlagen van het geclaimde schadebedrag, het verbeteren van de effectiviteit en nauwkeurigheid van schadeafhandeling.

“Er zijn legio mogelijkheden voor het verbeteren en herzien van hoe schadeafhandeling in zijn werk gaat. De huidige werkwijze wordt gekenmerkt door inefficiënte en achterhaalde processen en een gebrek aan transparantie, zowel voor klanten, verzekeraars, tussenpersonen en schadebedrijven,” aldus Derk Roodhuyzen de Vries, CEO en mede-oprichter van Fixico. “Wij zijn verheugd dat we met zo’n toegewijde en gelijkgestemde partner kunnen samenwerken die onze ambitie deelt om klanten van alle gemakken te voorzien. Dit is wat ons betreft de eerste stap tot een succesvol en langdurig samenwerkingsverband.”

Over Fixico

Fixico is een snelgroeiend online platform waarmee autobezitters, fleetowners en verzekeraars volledig digitaal, snel en gemakkelijk schade aan hun auto kunnen laten herstellen. Fixico is actief in Nederland, Duitsland en België en werkt samen met zo’n 1500 erkende herstelbedrijven, waarvan 250 in België en heeft tot op heden meer dan 150.000 schades verwerkt.

Over AXA Belgium

AXA Belgium, dat zijn ongeveer 3500 medewerkers, 3200 makelaars en 600 bankagenten die hun expertise ten dienste stellen van 2,9 miljoen klanten om flexibele verzekeringsproducten aan te bieden die aangepast zijn aan hun reële behoeften. Bescherming zit in het DNA van AXA Belgium, wat iedere dag opnieuw blijkt uit de omvangrijke investeringen in het onderzoek naar en de sensibilisering van risico’s. In 2017, bekleedde AXA op het vlak van reputatie de hoogste plaats binnen de financiële sector en dit voor het derde jaar op rij.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht