Geplaatst door Azerion

Azerion & MGA Entertainment bundelen krachten om iconische MGA Entertainment-merken te gamificeren

Amsterdam, vrijdag 20 mei 2022 – Azerion, het digitale entertainment- en mediaplatform, kondigt een wereldwijde digitale content-partnership aan met MGA ENTERTAINMENT INC, één van ’s werelds grootste particuliere speelgoedondernemingen. De samenwerking brengt de meeste populaire MGA Entertainment-merken naar de wereld van casual gaming en daarmee breidt Azerion haar dominante positie in de jongeren- en tienermarkt wereldwijd uit.
Azerion zal in het derde kwartaal van 2022 een dedicated MGA Entertainment-portaal lanceren voor alle games die zijn gericht op families en tieners, met content die is gebaseerd op verschillende merken van MGA Entertainment, waaronder L.O.L. SURPRISE! O.M.G.™, RAINBOW HIGH™ en Na! Na! Na! Surprise™. Deze service bevat de gehele cyclus van productie en distributie tot aan monetisatie. Een serie aan cross-platform games wordt gelanceerd in het gehele distributienetwerk van Azerion, inclusief Azerions gamingportalen, telecommunicatiebedrijven en winkels op mobiele platformen. Azerion is ook van plan om met verschillende marketingactiviteiten het bereik van branded games uit te breiden, om zo engagement met de fans te vergroten.
De partnership zorgt ervoor dat Azerion, dat al meer dan 17,500 games in zijn portfolio heeft opgenomen, nóg meer games tot leven kan brengen voor zijn focusdoelgroepen – families en tieners. Azerion zal een kwalitatieve spelervaring bieden voor eindgebruikers die via de games interactie krijgen met verschillende merken. Het platform zal helpen om de bekende merken van MGA Entertainment te verbinden aan meer dan 300.000 adverteerders.
Isaac Larian, CEO en Founder van MGA Entertainment, zegt: “MGA Entertainment heeft een rijke geschiedenis als het gaat om het creëren van succesvolle merken die in het oog springen bij kinderen en tieners. Door deze nieuwe samenwerking hopen wij fans van onze populaire speelgoedfiguren een reeks casual games te bieden die deze figuren tot leven brengen in een nieuwe dimensie. Het platform en de ervaring van Azerion zullen alle belangrijke activiteiten centraliseren, een nieuwe manier om de gamingwereld te betreden faciliteren en onze positie versterken in het leveren van unieke ervaringen aan ons wereldwijde publiek.”
Umut Akpinar, Co-Founder en Co-CEO van Azerion, vertelt: “Wij hebben allemaal het enorme succes meegemaakt van L.O.L. Surprise! en we zijn trots dat we als partner zijn gekozen door MGA Entertainment om hun merken te gamificeren en kwalitatieve games uit te brengen voor deze demografie. Azerion is toegewijd aan het aanbieden van kwalitatief hoogwaardige spelervaringen voor eindgebruikers en het ontwikkelen van een diepgaande interactie met merken. Het zal voor ons een nieuwe doorslaggevende ontwikkeling zijn in de targeting van deze belangrijke markt. We kijken ernaar uit om te zien hoe de toevoeging van dergelijke iconische IP’s aan het portfolio de betrokkenheid in netwerken van onze uitgevers verhoogt en het bereik voor adverteerders verbetert.”