Industry Wire

Geplaatst door Azerion

Azerion neemt belang in jongerenplatform Just Another Media Company

Amsterdam, 24 oktober 2023 – Het beursgenoteerde digitale advertising- en entertainment media platform Azerion heeft een minderheidsbelang genomen in het op jongeren gerichte mediahuis Just Another Media Company (JAMC) uit Amsterdam. JAMC is eigenaar van diverse online titels als RUMAG, ParraTV, SoWhat!, Nieuwskamer en Darum. Daarnaast produceert en exploiteert het onder licentie ComplexNL, wereldwijd het grootste op millennials en GenZ gerichte platform uit de Verenigde Staten, dat nieuws brengt over pop-en streetculture, streetwear en -style, muziek, sneakers en sport. Ook verkoopt het als sales agent branded content proposities voor diverse andere platformen.

Michel Palmen, Managing Director van JAMC: “JAMC heeft sinds haar oprichting in 2021 een mooie groei laten zien in bereik én omzet binnen een lastig te bereiken doelgroep: jongeren. Het partnership met Azerion bestond al op het gebied van advertising sales. De deelname is dan ook strategisch; samen kunnen we het online- en videobereik van onze platformen middels onze digital advertising sales nog beter verwaarden.”

Marcel Schuyt, Country Director Benelux van Azerion, ziet ook grote kansen met de branded content proposities van JAMC. Het mediahuis produceert zelf ook branded (video)content, specifiek gemaakt voor en door jongeren, en mocht dat in de afgelopen jaren doen voor vele sterke A-merken, als adidas, KFC, Coca-Cola, Hugo Boss, Disney en Red Bull. “JAMC heeft laten zien deze belangrijke doelgroep niet alleen te kunnen bereiken, maar ook echt de taal van deze doelgroep te spreken en die te vertalen in mooie producties voor A-merken. Daar zien we veel potentie in; het bestaande medialandschap is de jongeren behoorlijk kwijtgeraakt. Wij zijn dan ook erg blij met deze stap.”

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht