Industry Wire

Geplaatst door Semio

Azerion en Semilo bundelen krachten

Vandaag maken digitaal specialist Semilo en mediagroep Azerion bekend dat ze hun krachten bundelen. Door de content marketing en sales-ervaring van Semilo te combineren met de technische platforms, de content en de kennis van Azerion kunnen de partijen een completer aanbod realiseren voor uitgevers en adverteerders.

Azerion verwerft een 100% belang in de 13 jaar jonge exploitant uit Amsterdam. Alle media-verkoop activiteiten van de groep zullen in Nederland vanuit Semilo worden aangeboden. Marcel Schuyt, mede-oprichter van Semilo, wordt verantwoordelijk voor deze verkoopactiviteiten.

Sebastiaan Moesman, board member bij Azerion: “Semilo is een stabiele en bekende speler in de Nederlandse digitale mediawereld en vormt daarmee een belangrijk stuk in de puzzel voor onze strategie waarin we Nederlandse adverteerders en uitgevers helpen eenvoudig dichter bij elkaar te komen met een scala aan technische-, media-, data- en content-oplossingen ”

Semilo-oprichter Hans Caspers: “Het samengaan met Azerion betekent dat we nog hechter en beter kunnen samenwerken met partners als Improve Digital en Widespace. Daarnaast werken we al sinds 2012 samen met het Franse AdUX, sinds oktober 2018 ook onderdeel van de Azerion groep. Om uitgevers blijvend goed te kunnen bedienen is naast een solide verkooporganisatie ook sterke technologie nodig en de combinatie van onze bedrijven voorziet hierin.”

Het 20-koppige team van Semilo verhuist naar het kantoor van Azerion in Schiphol-Rijk.

——————————————————————————————————–

Over Azerion
Azerion brengt consumenten, adverteerders en uitgevers (in Europa) op een gemakkelijke en veilige manier bij elkaar door haar media, haar technologie en haar entertainment content.

Sterke Europese technologie producten en merken gecombineerd met lokale kantoren in Amsterdam, Berlin, Barcelona, Brussel, Copenhagen, Düsseldorf, Helsinki, Istanbul, Lissabon, Londen, Madrid, Milaan, München, Parijs en Stockholm stellen Azerion in staat om adverteerders en uitgevers op maat gemaakte advertising- en content-oplossingen aan te bieden. Het bedrijf bereikt elke maand honderden miljoenen Europeanen en de lokale partners plukken de vruchten van deze schaalvoordelen.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht