Industry Wire

Geplaatst door Het PR Bureau

De Baak en HPB | Het PR Bureau maken de impact van leiderschap zichtbaar

Amsterdam, 10 juni 2025 – De Baak, trainingsinstituut voor leiderschap en persoonlijke ontwikkeling, werkt samen met HPB | Het PR Bureau als partner voor Earned Media. De samenwerking richt zich op het zichtbaar maken van de impact van leiderschap en het versterken van de positionering van de Baak als thought leader. Onderdeel van de samenwerking is het jaarlijks terugkerende barometeronderzoek naar de opinie van werkend Nederland over leiderschap.

Leiderschap in een veranderende wereld
In een tijd van maatschappelijke verandering groeit de behoefte aan mensgericht en waardegedreven leiderschap. De Baak, al meer dan 75 jaar een autoriteit op het gebied van leiderschapsontwikkeling, ziet het als haar missie om mensen in staat te stellen het verschil te maken, klein of groot. Met HPB vertaalt de Baak deze missie naar relevante communicatie die mensen inspireert, motiveert, informeert en in beweging brengt.

“We vinden in HPB een bureau dat niet alleen sterk is in impactvolle earned media en thought leadership, maar ook begrijpt hoe de Baak waarde en relevantie kan toevoegen aan thematiek zoals intuïtie, moreel leiderschap en polarisatie.” zegt Justine Passera, Marketing Communicatie Manager bij de Baak. “HPB laat zien dat ze inhoud en impact kunnen combineren.”

Inhoud als brandstof voor earned aandacht
HPB | Het PR Bureau ontwikkelde voor de Baak een earned media strategie waarbij inhoud en actualiteit hand in hand gaan. Een belangrijke pijler is het jaarlijkse barometeronderzoek, dat inzicht geeft in leiderschapstrends, drijfveren en uitdagingen in het werkveld van werkend Nederland. Het onderzoek, dat dit jaar in juni gepubliceerd wordt, toont de impact van leiderschap en geeft duiding aan hoe dit zich verhoudt tot maatschappelijke en geopolitieke veranderingen.

Jacqueline Bosselaar, CEO van HPB | Het PR Bureau: “Leiderschap raakt alles: wie we zijn, en hoe we werken, samenwerken en ons verhouden tot grotere maatschappelijke thema’s. Wij helpen de Baak, met trots, om dit middels earned impact de wereld in te brengen.”

Over de Baak
De Baak is al meer dan 75 jaar het trainingsinstituut voor persoonlijk leiderschap. Middels hun aanbod in trainingen en coaching helpen zij enerzijds de (toekomstige) leider bij het tijdig inspelen op de snelle en ingrijpende veranderingen in de samenleving. Anderzijds biedt de Baak concrete handvatten voor verdere persoonlijke groei. Want alleen daarmee kun je blijvende verandering teweeg brengen, bij jezelf, de organisatie waar je werkt en de maatschappij. Nu en in de toekomst. www.debaak.nl.

Over HPB | Het PR Bureau
Het full service en creatieve pr-bureau HPB helpt merken en organisaties door de ruis te breken en een diepere, betere verbinding met mensen te vinden. Het bureau helpt merken dingen te veranderen die er écht toe doen en zo oprecht relevant en waardevol te zijn in de levens van mensen. Alles waarmee zij gewaardeerd, geliefd en – uiteindelijk – beroemd worden om de allerbeste redenen. HPB heeft hiervoor een eigen F+A+M+E formule om merken verder te brengen, waarbij de letters staan voor Facts, Attention, Meaning & Earned. Deze aanpak komt tot stand in samenwerking met PR-professionals, creatieven en strategen en met behulp van data en diepgaande kennis van digital, content en social media. Er werken 48 mensen in vaste dienst, naast een netwerk van freelancers in Nederland en internationaal.
www.hpbagency.com / www.hetprbureau.nl

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht