Industry Wire

Geplaatst door Basic Fit

Basic-Fit vernieuwt communicatiestrategie en lanceert campagne “Make Fitness a Basic”

Amsterdam, 21 januari 2022 – Beweging is een essentieel onderdeel van ons leven om gezond te blijven. Dat weten we, maar dat betekent niet dat we altijd de motivatie vinden om te blijven gaan. Daar wil Basic-Fit verandering in brengen door samen met lead agency Dept hun communicatiestrategie te vernieuwen en een andere uitleg te geven aan het woord ‘basic’. De eerste campagne ‘Make Fitness a Basic’ van het nieuwe conceptuele brand platform is gelanceerd in vijf Europese landen.

Basic-Fit heeft de eerste stappen gezet in de evolutie van hun merk: met de langetermijnstrategie en het brand platform slaat de grootste sportketen van Europa een nieuwe weg in. De connotatie van het woord ‘basic’ wordt verschoven van value-for-money naar essentieel; fitness en beweging moeten volgens Basic-Fit als een ‘basic’ onderdeel van het leven gezien worden. De campagne maakt duidelijk dat je niet de beste of de sterkste hoeft te zijn, zolang je maar in deze basisbehoefte voorziet. ‘Make Fitness a Basic’ is momenteel overal te zien, van tv en radio tot online video, social media en zelfs langs de snelweg.

TVC: Basic-Fit | Wat je reden ook is. Maak van fitness een basic. 

“Fitness een vast onderdeel laten zijn van je routine is voor de meeste mensen makkelijker gezegd dan gedaan”, zegt Fiona Mermans, International Brand Lead bij Basic-Fit. “Begrijpen wat mensen motiveert is de eerste stap om hen te helpen vaker of überhaupt te laten sporten. Een toegankelijke prijs, 24/7 openingstijden, en digitale klasjes en workouts voor thuis of buiten; daarmee verlagen wij zo veel mogelijk drempels die een dagelijkse routine in de weg staan. Tevens hebben wij Dept uitgedaagd om de filmische kwaliteit te verhogen, om zo fitness als een ‘basic of life’ – naast toegankelijk – ook aantrekkelijk te maken.

João Inácio, Associative Creative Director bij Dept: “In onze campagne wilden we verder gaan dan de voor de hand liggende redenen waarom mensen fit willen worden en hen inspireren om te ontdekken wat hen er echt toe aanzet om terug te komen naar de sportschool. Want die persoonlijke motivatie heeft de kracht om van fitness een gewoonte en daarmee een ‘basic’ van je leven te maken.”

Hi, wij zijn Dept – digital agency voor creativiteit, technologie en data. Wij helpen onze klanten met het bouwen en versnellen van hun digitale business door leidende digitale producten, diensten en campagnes te ontwikkelen. In Nederland werkt ons team van 600 Depsters dagelijks vol trots voor prachtige merken als bol.com, Eneco, Bugaboo, ABN AMRO, Univé verzekeringen en De Nederlandse Loterijen. www.deptagency.com/nl-nl.

OVER BASIC-FIT 

Basic-Fit is met 1000 clubs de grootste fitnessketen in Europa. We zijn actief in vijf landen en in onze clubs werken meer dan 2,25 miljoen van onze leden aan het verbeteren van hun gezondheid en conditie. Basic-Fit heeft een transparant lidmaatschapsmodel en biedt een betaalbare hoge kwaliteit fitnesservaring die aansluit bij de fitnessbehoeften van actieve mensen. Een COMFORT lidmaatschap kost € 19,99 per vier weken en geeft mensen toegang tot al onze clubs in Europa en alle voordelen van de Basic-Fit App. 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht