Geplaatst door Bax shop

Bax Music doorbreekt omzetgrens van 100 miljoen

Een bijzonder jaar voor Bax Music: in 2016 passeerde deze muziekwinkel de magische grens van 100 miljoen euro omzet. De ontwikkeling werd deels veroorzaakt door groei in landen waarin Bax Music al actief was in 2015 en deels door het openen van webwinkels in drie nieuwe landen.

Investeringen

In 2016 heeft Bax Music volop geïnvesteerd in betere bereikbaarheid, krachtig management en meer services, waaronder ‘same day delivery’. Daarnaast werd in begin 2016 muziekwinkel Peter Verspuy overgenomen en opende een geheel nieuw filiaal van Bax Music zijn deuren in Amsterdam. Om de online positie te versterken, werd een groot assortiment Braziliaanse percussie toegevoegd en zijn er webwinkels geopend in Italië, Spanje en Zweden.

Best verkochte producten 2016

In 2016 zijn er vele producten en merken toegevoegd aan het assortiment. Het aantal artikelen groeide naar 55.000. Merken als Positive Grid, DW Drums, Warm Audio en V-MODA werden in 2016 geïntroduceerd bij Bax Music. De vijf best verkochte producten van 2016 waren de Focusrite Scarlett 2i2 (2nd Gen) geluidskaart, het Fender CD-60 gitaar-starterspakket, het Casio CTK-3200 keyboard, het Pioneer XDJ-RX DJ-systeem en de Devine USB-1 studiomicrofoon.

Klanttevredenheid

De groei die Bax Music in 2016 doormaakte, had geen negatieve gevolgen op de klanttevredenheid. Met een gemiddelde score van 9,0 en een uitschieter van 9,6 in Duitsland op Trustpilot is deze bovengemiddeld.

Over Bax Music
Bax Music voorziet muzikanten en dj’s in binnen- en buitenland van instrumenten en apparatuur. Het is groot geworden onder de naam Bax-shop, maar gaat geleidelijk over naar de nieuwe naam Bax Music, om de internationale groei te faciliteren. Het bedrijf behoort inmiddels tot de top tien van snelst groeiende bedrijven van Nederland en staat op plaats 13 in de Twinkle100 van grootste online retailers in Nederland. Bax Music heeft webshops in acht Europese landen, fysieke winkels in Amsterdam, Rotterdam, Antwerpen en Goes, en drie kantoren om lokaal de activiteiten te ondersteunen.