Geplaatst door BB Capital Investements

BB Capital Fund Investments groeit naar 53 miljoen euro

Het fondsvermogen van BB Capital Fund Investments is toegenomen tot ruim 53 miljoen euro. Hiermee voldoen wij aan de ambitie die in 2019, bij de oprichting van het ‘fund-of-funds’, werd uitgesproken.

‘Meer dan 90% van het aanwezige fondsvermogen is geïnvesteerd, zodat het “aan het werk” is om rendement te leveren voor onze investeerders,’ aldus Susan van Koeveringe, CEO van BB Capital Investments. ‘De goede resultaten van private equity in 2020 hebben ertoe geleid dat volgens Cambridge Associates het gemiddelde lange termijn rendement van private equity is gestegen naar 14% per jaar. Het is duidelijk dat private equity de gemiddelde rendementen op de beurs blijft verslaan.’

Optimale fondsomvang

‘In 2021 zal het fonds doorgroeien naar 60 miljoen euro. Dat is in lijn met het vooraf bepaalde groeitempo van rond de 20 miljoen euro per jaar. De uiteindelijke, optimale fondsomvang ligt tussen de 200 en 300 miljoen. Wanneer de omvang nog veel groter wordt, doet dat eigenlijk niets meer voor je rendement; je bent dan namelijk al vertegenwoordigd in voldoende fondsen voor spreiding. Nog meer fondsen betekent dat je niet meer kunt outperformen,’ licht Van Koeveringe toe. ‘Met onze kennis en expertise kunnen wij een selectie maken die beter presteert dan het gemiddelde. Dat is waar wij het voor doen.’

Private Equity Made Easy

In meerdere private equity fondsen participeren, met behoud van de kennis en ervaring van hun eigen, vertrouwde investeringsmaatschappij. Dat was een wens van investeerders en vermogende families binnen het netwerk van BB Capital. Als antwoord op deze wens is in 2019 Fund Investments ontstaan onder het motto Private Equity Made Easy. Fund Investments is een zogeheten fund-of-funds, waarbij het fondsvermogen gespreid geïnvesteerd wordt in een portefeuille van andere beleggingsfondsen. Het is opgebouwd volgens een evergreen structuur, waarbij toe- en uittreden mogelijk is. Van Koeveringe: ‘Private Equity staat bekend als een zeer aantrekkelijke, maar moeilijk toegankelijke beleggingscategorie. Via Fund Investments kan investeren in private equity makkelijk en overzichtelijk binnen één gespreide portefeuille, zodat de investeerder profiteert van een stabiel hoog rendement.’

Private Equity Informatiebijeenkomsten

BB Capital organiseert dit najaar diverse informatiebijeenkomsten waarbij potentiële investeerders op een laagdrempelige manier kennis kunnen maken met investeren in private equity en de mogelijkheden die Fund Investments biedt. Meer informatie via de website van BB Capital.