BDUmedia lanceert Lokaal & Doelgericht

BARNEVELD – Op innovatieve wijze de lokale ondernemer verbinden met de consument. Dat doet BDUmedia met Lokaal & Doelgericht, een nieuw concept waarmee het mediabedrijf de zicht- en vindbaarheid van lokale ondernemers gaat vergroten. De juiste mix van offline en online marketing is voor lokale en regionale ondernemers essentieel in deze tijd, benadrukken uitgever Wiljo Klein Wolterink en marketingmanager Martijn Pater. ,,Vanuit dit nieuwe concept willen we ondernemers daarbij aan de hand nemen.”

Aanleiding voor de introductie van Lokaal & Doelgericht is het veranderende koopgedrag van consumenten. ,,Het veranderende koopgedrag van consumenten heeft ook grote invloed op lokale ondernemer en zijn marketingactiviteiten. Online en offline lopen anno 2014 door elkaar heen en moeten optimaal op elkaar afgestemd zijn”, stelt Pater. BDUmedia vindt het belangrijk om de lokale ondernemer mee te nemen in die transitie. Het eerste resultaat is Lokaal & Doelgericht. Klein Wolterink: ,,Nu heel veel consumenten ook online naar lokale informatie zoeken, is het belangrijk voor lokale ondernemers dat zij online ook goed vindbaar zijn.” Maar hoe bereik je hun specifieke doelgroep? ,,Lokaal & Doelgericht is een pakket waarmee we lokale ondernemers helpen om online bestaande en nieuwe klanten te bereiken.”

Zicht- en vindbaar
Pater geeft aan dat adverteerders al heel lang voor hun lokale zichtbaarheid bij BDUmedia terecht kunnen, zowel voor offline als online zichtbaarheid. Online vindbaarheid en ook optimalisatie voor mobiel worden steeds belangrijker voor de lokale ondernemer. We hebben die expertise in huis en bieden onze klanten de mogelijkheid om daarmee hun bereik te optimaliseren.” Maar daar houdt het niet op. ,,We hebben ons ook bekwaamd in zoekmachineoptimalisatie en Google Adwords, zodat onze media-adviseurs op pad gaan met een hele set aan online oplossingen”, haakt Klein Wolterink in, die stelt dat Lokaal & Doelgericht een logische stap is voor BDUmedia. ,,Onze kracht is het verbinden van de lokale ondernemer met de consument. In feite doen we dat al 142 jaar met onze kranten, die een iedere week een bereik van liefst twee miljoen lezers hebben.” Met deze uitbreiding van ons portfolio ontzorgen we de klant. Via één adres bieden we alle mogelijkheden, online en offline, om lokaal en doelgericht zicht- en vindbaar te worden.”

Kijk op www.lokaalendoelgericht.nl voor meer informatie.