Geplaatst door Tens Media

Bekendmaking jury Namespotting Naam van het Jaar 2017

Namespotting is al meer dan 5 jaar een Nederlands online verschijnsel, waarbij door zogenoemde ‘namespotters’ opmerkelijke merknamen worden verzameld. Eind 2016 zijn de 500 leukste, slimste, merkwaardigste en meest opvallende merk- en bedrijfsnamen gebundeld in het boek Namespotting, met onder andere pedicure Bel me Teen, Cafetaria Hans & Frietje, Bakkerij Slager en Beenhakker revalidatiemiddelen. Elk jaar wordt er ook Naam van het jaar verkozen. Vandaag is de nieuwe jury voor dit jaar bekend gemaakt.

Sinds sinds 2015 wordt er jaarlijks de Namespotting naam van het jaar gekozen. Voorgaande winnaars zijn wolwinkel Wolhalla (2016) en mollenbestrijder De Laatste Hoop (2015).

De juryleden van Namespotting van het Jaar 2017 zijn:
Henkjan Smits (oa Trainer Business X-Factor en presentator NPO/Omroep Max)
Marianne Zwagerman (schrijver, presentator en media-criticus)
Steven Strijbosch (hoofdredacteur Upcoming.nl)
Kakhiel (internetfenomeen)
Evelien Udo (internetjurist RISE Merken)
Roger Bloem  (oa blogger/vlogger van Cityguys.nl)
Richard Otto (eigenaar Tens Media, uitgever o.a. Verdwenen Merken, Namespotting, en Spreekbuis.nl)
Hans Prummel (eigenaar De Naamafdeling, initiatiefnemer Namespotting)

De genomineerden van dit jaar worden geselecteerd uit een lijst met ingezonden (‘gespotte’) namen. Hiervan hebben de initiatiefnemers maandelijks een top-10 geselecteerd, die op eigen social mediakanalen en de populaire trending website Upcoming.nl zijn gepubliceerd. De namen met de meeste likes en shares kunnen op een nominatie rekenen. De nominatielijst wordt later dit jaar bekend gemaakt. Er kunnen overigens nog namen worden ingestuurd naar de facebookpagina van Namespotting.