Geplaatst door Dematic

Benetton Group kiest Dematic voor logistieke automatiseringsoplossing

Dematic kondigt een overeenkomst aan met Benetton Group, een van de bekendste modebedrijven ter wereld met merken als United Colors of Benetton en Sisley, met een retailnetwerk van ruim 4000 winkels. Eind 2022 zal Dematic een oplossing met een AutoStore-systeem implementeren in de logistieke faciliteiten van de Benetton Group in Villorba (TV), Italië. Het doel hiervan is de e-commerce verkopen te versterken door de opslagcapaciteit en de orderverwerking te optimaliseren. De Benetton Group gaat het orderpicken efficiënter en flexibeler maken door de benodigde ruimte te verminderen, de picktijden te verbeteren en de levensduur van logistieke faciliteiten te verlengen.

Flavio Este, algemeen directeur van Dematic Italië, zei: “Als expert in logistieke automatisering was het fantastisch om zo dicht bij zo’n toekomstgerichte klant te zijn en een solide partnerschap op te bouwen voor de toekomst van hun bedrijfsactiviteiten.” Rosario Filomena, Verkoopmanager Dematic Italië, die de onderhandelingen heeft gevoerd, vervolgt: “De Benetton Group kan haar e-commercedoelstellingen bereiken met deze schaalbare oplossing met AutoStore. Het is een bijzonder compact en flexibel uitbreidbaar opslagsysteem met een minimaal energieverbruik en een hoge mate van veiligheid.”

“Wij hebben voor Dematic gekozen omdat het een partner is met veel ervaring in de e-commerce en een solide internationale achtergrond”, aldus Valentino Soldan, hoofd logistiek bij Benetton Group. “Wij zijn ervan overtuigd dat hun op AutoStore gebaseerde oplossing aan onze zakelijke behoeften gaat voldoen. Tevens hebben wij er vertrouwen in dat wij een steeds uitdagender wordende markt aan kunnen met een gestructureerde en technisch geavanceerde oplossing, die onze ontwikkeling nog vele jaren kan ondersteunen.”

Dematic-software controleert en beheert de hele operatie. Het AutoStore-systeem zal worden geïmplementeerd met 60.000 bakken, terwijl bestellingen worden verzameld door 53 mobiele robots die over de opslageenheden rijden en daarin afdalen om toegang te krijgen tot de bakken met gevraagde artikelen. De robots transporteren de artikelen vervolgens naar een van de 12 pickstations waar de artikelen worden samengevoegd voor verdere verwerking in de productie. (Het personeel van Benetton Group moest voorheen lange afstanden afleggen om individuele items te kiezen.)