Geplaatst door Present Your Startup

Best3Minutes winnaar Present Your Startup

Haarlem, 5 december 2019 – Online pitchbedrijf Best3Minutes van pitchcoach David Beckett heeft op 4 december de finale van startup-wedstrijd Present Your Startup gewonnen. Het Haarlemse Triple ThreaT, dat talentvolle jongeren ‘van de straat’ koppelt aan opdrachtgevers die social impact willen maken, won de publieksprijs. Tijdens deze zesde editie van Present Your Startup in Haarlem, geleid door ondernemer en investeerder Annemarie van Gaal, werd bekend dat de startupcompetitie begin 2020 van start zal gaan in Alkmaar.

“Ik heb zelf al vijftig winnaars van pitchcontests bijgestaan als pitchcoach. Ik wilde zelf een keer meemaken wat mijn klanten doorstaan in zo’n finale. Ik had nooit verwacht dat ik zou winnen. Het is super!”, zegt David Beckett, oprichter/CEO van Best3Minutes. “David is de terechte winnaar”, zeggen hosts Annemarie van Gaal en Valerie Vallenduuk, oprichter van Present Your Startup. Jurylid Jacqueline van den Ende van Peak Capital roemde de winnaar: “David leeft en ademt zijn dienst. Hij heeft nu vooral een goed team nodig, zodat het echt een schaalbaar techbedrijf wordt.”

Triple ThreaT

Triple ThreaT won de harten van vrijwel alle toeschouwers in de Philharmonie in Haarlem woensdag. Het gepassioneerde verhaal van Philip Schemmekes, die vertelde dat de talentvolle dansers, muzikanten en cameramensen in de zaal allemaal via zijn startup waren ingevlogen, kon moeilijk ongeroerd blijven. “Deze prijs bevestigt dat alles mogelijk is wanneer je hard blijft werken en ergens in gelooft”, zegt Philip Schemmekes zichtbaar geëmotioneerd. “Ik hoop met Triple ThreaT dezelfde kansen te kunnen geven aan de gemeenschap.” Als Van Gaal zelf had mogen stemmen, zou ze ook voor Triple ThreaT hebben gekozen. “Philip is een echte ondernemer. Daar ga ik altijd voor als ik m’n geld moet inzetten. Hij is de backbone van het bedrijf, hij heeft zoveel passie. Het verdienmodel komt later wel.” Van Gaal trok nog niet meteen haar eigen portemonnee. “Waarom ik nu niet investeer? Ik heb al veertien investeringen, daar wil ik het even bij laten.”

Bubbles

Rabobank Haarlem deed ook nog een stevige handreiking naar finaliste Mayke van den Brand van Bubbles Bodycare (natuurlijke en ecovriendelijke bodyproducten), door haar een lening tot 1,5 ton in het vooruitzicht te bieden. “Ik mag vanavond dan niet gewonnen hebben, voor mij is dit ook een mooie prijs op deze geweldige avond”, aldus Van den Brand.

Present Your Startup Alkmaar

Tijdens de finale in Haarlem werd bekend dat Alkmaar vanaf begin komend jaar ook een eigen editie krijgt van de succesvolle startupcompetitie, die behalve in Haarlem ook op Curaçao en in New York plaatsvindt. Wethouder Pieter Dijkman van Alkmaar was zichtblaar blij: “We gaan komende jaren heel hard groeien als gemeente. Daar horen entrepreneurs bij! We zijn heel blij dat we het goede voorbeeld van Haarlem een vervolg kunnen geven.”

Over Present your Startup

Present Your Startup is een acceleratorprogramma en een succesvol pitchevenement uit Haarlem, opgezet door Valérie Vallenduuk in 2014. Het platform koppelt startups aan kapitaal door het organiseren van evenementen, het begeleiden van startups en het vinden van juiste financiering. Inmiddels is Present your Startup actief in acht Nederlandse regio’s, het Caribisch gebied en New York. De organisatie is inmiddels in handen van Innovate.Today.