Geplaatst door Ivanti

Bestuursvoorzitter en softwareveteraan Jim Schaper nieuwe CEO Ivanti

Den Bosch, 10 januari 2020 – Ivanti, het softwarebedrijf dat klanten helpt om IT te verenigen, kondigt belangrijke wijzigingen aan in het managementteam. Het team is verrijkt met ervaren leiders om de marktpositie van Ivanti op lange termijn te versterken, innovatie te bevorderen, groei te versnellen en de inspanningen op het gebied van acquisities te intensiveren. De huidige voorzitter van de Raad van Bestuur van Ivanti, Jim Schaper, zal met directe ingang de rol van Chief Executive Officer van Ivanti op zich nemen.

“Jim is een pionier in private equity-gesteunde softwarebedrijven en als innovator verantwoordelijk voor vele softwarebedrijfstransformaties, waaronder zogenaamde ‘buy-and-builds’. Hij is de perfecte match voor de dagelijkse leiding van Ivanti als voorzitter en CEO,” zegt Behdad Eghbali, mede-oprichter en Managing Partner bij Clearlake Capital Group. “We hebben het geluk om Jim als partner te hebben nu Ivanti inzet op versnelde groei, industrieconsolidatie en het belangrijkste buy-and-build platform voor infrastructuursoftware ontwikkelt. Daarnaast zijn we verheugd om een zeer getalenteerd executive team te verwelkomen.”

Jim heeft meer dan 30 jaar ervaring in het leiden van software- en technologiebedrijven door perioden van snelle groei, overnames en integraties. Voordat hij zich bij Ivanti aansloot, was Jim actief als oprichter en CEO van enterprise softwareleverancier Infor. Daar leidde hij de groei van het bedrijf in minder dan vijf jaar van 40 miljoen dollar naar meer dan 2 miljard dollar.

“Dit is een interessante tijd voor Ivanti. Ik ben oprecht vereerd om het bedrijf te mogen leiden,” zegt Schaper. “Met de uitstekende oplossingen, getalenteerde werknemers en de uitzonderlijke steun van Clearlake is Ivanti klaar om de IT van organisaties over de hele wereld te verenigen. Ik kijk uit naar ons verdere succes.”

Ivanti’s voormalige CEO Steve Daly zal betrokken blijven bij het bedrijf als lid van de Raad van Bestuur.

“Steve Daly heeft het grootste deel van zijn carrière gewerkt om Ivanti te maken tot wat het nu is, een internationaal bedrijf met meer dan 500 miljoen dollar aan jaarlijkse omzet en oplossingen die door 78 van de Fortune 100-organisaties gebruikt worden,” voegt Prashant Mehrotra, Partner bij Clearlake, toe. “Namens Clearlake en het Ivanti-team bedanken we Steve voor zijn voortreffelijke inzet voor het bedrijf en zijn mensen. We zijn dankbaar dat hij in de Raad van Bestuur zal blijven om zijn samenwerking met Ivanti voort te zetten.”

Ivanti kondigt verder aan dat meer doorgewinterde executives uit de technologiewereld tot het managementteam toetreden ter ondersteuning van de langetermijnvisie van het bedrijf.

Jeff Abbott, die eerder als Executive Vice President en General Manager bij Infor werkzaam was, is bij Ivanti in dienst getreden als President.
Michael McClellan, een ervaren Chief Financial Officer (CFO) en operationeel directeur bij verschillende bedrijven in de portefeuille van Clearlake, is bij Ivanti gekomen als Executive Vice President en CFO.
Mary Trick, voorheen Senior Executive Vice President voor customer success bij Infor, voegt zich bij Ivanti als Executive Vice President en Chief Customer Officer.
Angie Gunter, voorheen Vice President Marketing bij Infor, is bij Ivanti aangesteld als Senior Vice President en Chief Marketing Officer.
John Flavin, eerder Executive Vice President bij Infor, vervult bij Ivanti de rol van Senior Vice President en General Manager van de independent business unit, supply chain business unit en licentiemanagement.
Mark Chamberlain, voorheen Vice President van sales operations en partnerprogramma’s bij Ivanti en recentelijk Vice President van financiën bij Avetta, is terug bij Ivanti als Senior Vice President van global operations.

“Elk lid van ons nieuwe managementteam heeft succesvol en direct bijgedragen aan de groei van andere bloeiende, internationale enterprise softwarebedrijven die op hun beurt innovatie in hun respectievelijke industrieën hebben gestimuleerd,” zegt Schaper. “Bovendien heeft elk van hen diepgaande ervaring in het werven en integreren van complementaire softwarebedrijven en -oplossingen. Dit team zal onze medewerkers en partners helpen om de IT-processen van onze klanten samen te brengen en te stroomlijnen.”

Over Ivanti
Ivanti brengt IT en Security samen, voor het beter beheren en beveiligen van de digitale werkplek. Van pc’s tot mobiele apparatuur, virtuele machines en datacentra, Ivanti inventariseert IT-assets on-premises en in de cloud, verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door inzicht te bieden in de IT-omgeving en deze te automatiseren. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.nl en volg ons op @IvantiBenelux.