BierNavigatie brengt eigen bier Alpha IPA op de markt

UTRECHT, 20140413 — Op donderdag 24 april 2014 presenteert webwinkel BierNavigatie het bier Alpha IPA. Het is gebrouwen ter gelegenheid van het driejarig bestaan van BierNavigatie. De officiële introductie van het nieuwe bier zal plaatsvinden om 19:30 uur in café DeRat te Utrecht.

Jasper Jaklofsky en Paul Meijnen richtten drie jaar geleden de website voor speciaalbier BierNavigatie op. Wat begon als hobby groeide snel uit tot een serieus bedrijf met als missie zoveel mogelijk mensen bekendmaken met speciaalbier. “Een eigen bier op de markt brengen is een droom die in vervulling gaat”, aldus Jaklofsky. “We hebben elk vrij uur aan de webwinkel besteed en zijn supertrots dat we ons jubileum op deze manier kunnen vieren.”

De naam Alpha IPA is gekozen met een knipoog naar Lowlands. Het festival inspireerde de brouwers voor hun ‘onbezorgde’ bier. “Alpha IPA is gebrouwen van de sterk aromatische hoppen Amarillo, Simcoe en Citra, waardoor het een lichte bite heeft”, legt Jaklofsky uit. “Ook geeft het een frisse fruitsmaak aan het bier. Denk aan een mix van citrusvruchten, perzik en lychee. Met 5% alcohol is bij uitstek een biertje voor een onbezorgde dag in het park, op het terras of op een festival”.

Het nieuwe bier zal vanaf 24 april verkrijgbaar zijn op fles en per fust. Op dit moment is Alpha IPA alleen nog te reserveren via brouwerij.biernavigatie.nl, binnenkort wordt het ook geschonken in de betere biercafés. Op 10 mei presenteert BierNavigatie het bier op het Utrechts Bierbrouwersfestival.

Jaklofsky en Meijnen maakten hun furore als bier-bloggers en makers van Bier-TV. Ook ontwikkelden ze een innovatieve bierapp. “Na een eerste contact met slijterij Melgers vatten we het plan op om een online bierwinkel op te zetten. We wilden mensen makkelijk speciaalbier laten vinden en kopen”, vertelt Jaklofsky uit. “Dat daar behoefte aan was is inmiddels wel gebleken.”