Geplaatst door BinT Partner

BinT Partner: Hoe vind jij de juiste uitdaging in de techniek?

BinT Partner is in 2018 opgericht door Jeroen Lekkerkerk. Voor de start van BinT Partner heeft Jeroen al jaren ervaring opgedaan in het detacheren van techneuten. Wat Jeroen vooral opviel was dat de meeste detacheerders binnen de branche zich richten op het invullen van vacatures. Een kandidaat in de techniek moest vooral die vacature leuk gaan vinden en daar werden alle verkoop skills voor gebruikt. De visie van Jeroen is dat het moet gaan om de professional in de techniek. Juist daar is de klant uiteindelijk het beste mee geholpen. Wat hij miste was een partij die niet de vacature maar juist de professionals in de techniek ‘centraal stelt’.

Inmiddels is er door BinT Partner een groot netwerk opgebouwd met veel verschillende partners die deze belangen ook nastreven. BinT Partner vindt het belangrijk dat er met vertrouwen én aandacht voor elkaar met elkaar wordt omgegaan. Dit betekent dat er organisaties zijn waar BinT Partner niet (meer) mee samenwerkt.
BinT Partner verzorgt voor haar partners onder andere de werving & selectie wat betekent dat een professional in de techniek rechtsreeks in dienst treedt bij een van onze partners.

Missie van BinT Partner(waarom BinT Partner)
Tegenwoordig zijn er veel bemiddelingsbureaus waar iedereen wel een mening over heeft. Goede bemiddeling is écht een vak. Je hebt in dit vak met mensen te maken. Uiteraard willen deze mensen graag serieus genomen worden en niet het idee krijgen dat ze alleen interessant zijn omdat dit geld op kan leveren. Een bedrijf in het algemeen heeft vaak bestaansrecht omdat zij een bepaalde oplossing /toegevoegde waarde hebben waar mensen behoefte aan hebben. BinT Partner gelooft erin dat deze er is op het gebied van bemiddeling. Wél ziet BinT Partner de manier waarop dit gebeurd echt anders dan de meeste bemiddelingsbureaus. BinT Partner gelooft heilig in het centraal stellen van de professional in de techniek. Het gaat er juist om dat de professional zijn toekomst vervolgd bij de juiste werkgever met de juiste rol die bij hem of haar past. Wat vaak voorkomt is dat er een vacature verkocht wordt aan een techneut. Dit heeft echter relatief weinig kans tot slagen en zorgt vaak voor meer verloop.

Wat wij terugkrijgen vanuit onze partners, referenties en onderzoeken is dat er een behoefte is aan een organisatie als BinT Partner. Een organisatie die professionals in de techniek verder wil brengen in hun toekomst. Zoals gezegd, goede bemiddeling is echt een vak waar veel bij komt kijken en waarbij details heel bepalend kunnen zijn. De meeste professionals in de techniek hebben niet jaarlijks te maken met een overstap naar een andere werkgever. Juist bij een overstap is het dan belangrijk dat een professionals de juiste handvatten meekrijgt. Vaak is het voor een professional in de techniek niet de vraag óf ze een andere uitdaging kunnen vinden, maar of ze de juiste uitdaging vinden om verder te bouwen aan hun toekomst. Bint Partner weet precies waar de beide partijen (zowel bedrijven als partners) op letten en belangrijk vinden. Dit doen wij door te luisteren naar beiden en op deze manier kunnen wij de juiste professional in de techniek verbinden met de juiste partner. Wij geloven erin dat het hierbij om vertrouwen gaat.

Visie
Het doel van BinT Partner is om over een aantal jaar een van belangrijkste speler te zijn voor professionals in de techniek. Hierbij moeten professionals in de techniek denken aan BinT Partner wanneer zij zich oriënteren voor hun toekomst. Wij willen een partij zijn die professionals in de techniek wil ontzorgen door de gehele procedure uit handen te nemen en waar nodig adviseren. Dit kan gaan om het maken van een Curriculum Vitae tot arbeidsvoorwaarden onderhandelingen. Het contact en de procedure gaat op een persoonlijk wijze. Wij vinden persoonlijke aandacht erg belangrijk.

Samenwerking
BinT Partner is door de jaren heen een belangrijke partner geworden voor onder andere Mammoet, Heijmans, Unica en Duijvelaar. BinT Partner gelooft er al vanaf dag één in dat door juist de professional in de techniek centraal te stellen uiteindelijk de klant ook het beste is geholpen. Hierdoor zal de professional veel sneller op de juiste plek terechtkomen. BinT Partner geeft ruime aandacht voor de hele procedure die bij een nieuwe uitdaging komt kijken. Het kost een professional normaal gesproken tijd en ruimte om goed na te denken om een eventuele stap te maken en om na te gaan of het de juiste stap is. Wij stemmen dit uiteraard ook af met onze partners. Ruimte en tijd voor zo’n belangrijke beslissing is belangrijk. Indien wenselijk kunnen wij in alle stappen advies geven of sparren met de professional en/of met de klant. Ontzorgen geldt niet alleen voor de professionals in de techniek, maar ook voor onze partners. Wij nemen de werving uit handen en geven graag advies waar nodig. Goede bemiddeling is echt een vak en wij zijn er elke dag mee bezig. Dit begint niet met tientallen cv’s te mailen naar onze partners en hun als nog de screening te laten doen of ze constant bellen zonder boodschap. Wij geven het vertrouwen aan onze partners door alleen de juiste professional met hen te bespreken. Wij laten woorden en daden overeenkomen. We denken mee in alle opzichten. Heldere communicatie.