Geplaatst door Bitget

Bitget investeert $30 miljoen dollar in Multi-Chain Wallet BitKeep en wordt als controlerende aandeelhouder gewaardeerd op $300 miljoen dollar

VICTORIA, Seychellen, 22 maart, 2023 – Bitget, het grootste crypto copy trading-platform, heeft een investering van $30 miljoen dollar in de gedecentraliseerde multi-chain wallet van BitKeep met meerdere blockchains aangekondigd. Het bedrijf wordt hiermee de controlerende aandeelhouder. Door de deal kan Bitget het dienstenaanbod uitbreiden en tegelijkertijd BitKeep ondersteunen bij het verbeteren van de stabiliteit en veiligheid van zijn aanbod. Het is ook van voordeel voor beide bedrijven om hun krachten te bundelen en samen te werken aan de koppeling van DeFi en CeFi. De investering omvat de fusie van BitKeep Wallet met het bedrijfsdomein van Bitget, waardoor de bestaande gebruikersgroep en het productaanbod aanzienlijk worden vergroot.

De BitKeep-wallet is opgericht in 2018 en biedt ononderbroken en betrouwbare non-custodial wallet-, swap- en NFT-marktplaatsdiensten aan meer dan 8 miljoen gebruikers in 168 landen. De wallet ondersteunt 90 mainnet-netwerken zoals Bitcoin, Ethereum, BNB Chain, Polygon en Solana, en meer dan 250.000 soorten activa in meer dan 20.000 dApps.

Als onderdeel van de deal heeft Bitget 30 miljoen dollar geïnvesteerd in BitKeep, waarmee het zijn aandeel in het bedrijf, dat tijdens zijn vorige financieringsronde op 300 miljoen dollar werd geschat, vergroot en de controlerende aandeelhouder wordt. De samenwerking geeft Bitkeep toegang tot de bewezen technologie en beveiligingsmogelijkheden van Bitget en helpt zo de stabiliteit en veiligheid van de diensten te verbeteren. De investering is een belangrijke stap voor Bitget, omdat het hiermee de focus uitbreidt naar de wallet-sector en daarmee opslag- en vermogensbeheerdiensten aan kan bieden.

Door de integratie van de bestaande 8 miljoen gebruikers van BitKeep krijgt Bitget toegang tot een geheel nieuw publiek van potentiële klanten. Dit is een van de cruciale stappen van Bitget in de richting van toetreding tot Web3 als onderdeel van de nieuwe Go Beyond Derivatives-strategie. Deze voorziet in de koppeling van CeFi en DeFi, waardoor het platform verandert van een toonaangevende contract-exchange in een uitgebreide en holistische beurs met een eigen ecosysteem.

Gracy Chen, managing director bij Bitget, zei het volgende over de investering:

“Deze stap is een win-win voor Bitget en BitKeep. Het maakt het makkelijk om samen op te trekken bij inspanningen in de gedecentraliseerde sector en daarbuiten. We zijn niet alleen enthousiast dat we het team van BitKeep de nodige ondersteuning kunnen bieden om de veiligheid en stabiliteit van zijn dienstenaanbod te versterken, maar we zijn ook verheugd om zo’n gevestigde speler in de sector deel uit te laten maken van ons groeiende ecosysteem. Als één van de meest vertrouwde crypto-exchanges met een klantenbeschermingsfonds van $300 miljoen dollar, weten we hoeveel veiligheid en betrouwbaarheid betekenen voor cryptovaluta-gebruikers. We zijn ervan overtuigd dat de integratie van onze native oplossingen binnen het BitKeep-framework het imago van een betrouwbare wallet alleen maar zal groeien.”

Ook Moka Han, Chief Operating Officer bij BitKeep, is enthousiast en onderstreept het belang van de investering voor gebruikers:

“De investeringsovereenkomst impliceert niet alleen financiële maar ook technische ondersteuning, die ons zal worden geboden door een professioneel team samen met de ervaring die nodig is voor productgroei en marktuitbreiding. We zijn enthousiast over deze samenwerking en het potentieel dat het heeft om onze gebruikers nog uitgebreidere diensten voor het beheer van digitale activa te bieden. We geloven dat een nauwe samenwerking met Bitget niet alleen de groei van ons bedrijf zal stimuleren, maar ons ook waardevolle ervaringsuitwisseling zal bieden waar onze gebruikers van zullen profiteren.”

De indrukwekkende reeks diensten van BitKeep gaat veel verder dan een crypto-wallet. Het biedt gebruikers toegang tot verschillende DeFi-protocollen en NFT-projecten in verschillende blockchains via de geïntegreerde dApp-explorer, wat naadloze en moeiteloze interacties met cryptotransacties mogelijk maakt. Het ondersteunt ook een NFT-marktplaats, een launchpad en een swapfunctie. Als een op maat gemaakte oplossing met diverse mogelijkheden zal BitKeep, zodra de integratie is voltooid, Bitget verder opstuwen naar de Web3-ruimte.

In mei 2022 kondigde BitKeep een fondswerving van 15 miljoen dollar aan tegen een waardering van 100 miljoen dollar. Dragonfly Capital leidde de ronde met deelname van KuCoin Ventures, A&T Capital, Foresight Ventures, SevenX, Matrixpor, Bixin Capital, Danhua Capital, Peak Capital en YM Capital.